سلامت نیوز : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که انتصاب سعید مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی و غیرشرعی است خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیا شما از اتهامات ایشان به عنوان قاضی معلق شده خبر نداشتید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ؛ سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک یوم الله دهه فجر به رهبری، ملت ایران و دولتمردان، در موافقت با استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در اسلام انتخاب کارگزاران و مدیران اصلح مستلزم توجه و بررسی است باید معیارهایی برای سنجش افراد و انتخاب مسئولان در نظر گرفت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در قرآن کریم نمونه هایی برای سپردن مناصب، لزوم شرایطی آمده است که در آیه ۵۵ سوره یوسف به آن اشاره شده است که نشان می دهد  تعهد بدون تخصص و دانش و همچنین تخصص بدون تعهد کارساز نیست.

وی یادآور شد: در نمونه ای دیگر در آیه ۲۶ سوره قصص مربوط به زمانی است که حضرت موسی برای چوپانی نزد شعیب آمد و یکی از دختران گفت او را استخدام کن که این آیه نشان می دهد  فردی مانند دختر شعیب نیزمی فهمد که حتی چوپان هم شرایط احراز دارد چه برسد به زمامداری و ریاست بر سازمان های عریض و طویل.

موسوی لارگانی تصریح کرد: علاوه بر این قرآن کریم می فرماید: همانا خداوند شما را امر می کند که امانت ها را به اهلش بسپارید.

وی افزود: با توجه به ماده ۱۷ قانون وزارت رفاه و تامین اجتماعی که بیانگر شرایط احراز مدیریت سازمان تامین اجتماعی است، انتصاب سعید مرتضوی به دلیل عدم احراز شرایط، انتصابی غیرقانونی و غیرشرعی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خطاب به عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شما باید از انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی اجتناب می کردید چرا که توجه به شایسته سالاری در انتصاب در سیره نبوی نیز مشخص است.

وی ادامه داد: چنان که پیامبر (ص) می فرماید: هر کس کارگزاری از مسلمین را به کار گیرد حال این که بداند در میان مسلمانان کسی شایسته تر و داناتر به کتاب خدا و سنت از او هست به خدا و رسول او و تمام مسلمانان خیانت کرده است.

موسوی لارگانی در سوالی خطاب به شیخ الاسلامی گفت: آیا در کشور برای مدیریت تامین اجتماعی شایسته تر از مرتضوی فرد دیگری نبود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خدمات آقای مرتضوی به انقلاب قابل قیاس با صحابی پیامبرهمچون ابوذر نبوده است و با این حال فرض کنید شما مالک اشتر هستید گوش فرمایید که مولای شما حضرت علی (ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می فرماید: در امور کارگرانت بنگر، آنها را آزموده و بعد به کار گیر و بهتر است محور گزینش تو گرایش شخصی نباشد که این مساله شبهه جور و خیانت است و افراد اصیل ترو پیشگام تر در اسلام را به کار گیر.

وی گفت: آقای شیخ الاسلامی در انتصاب مرتضوی به کدام یک از موارد مدنظر مولا علی (ع) توجه کردید آیا فقط باید نام شیعه علی (ع) را یدک بکشیم یا در عمل پیرو او بودن را اثبات کنیم.

موسوی لارگانی در خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای وزیر آیا شما اطلاع از اتهامات ایشان در پرونده کهریزک داشتید، آیا اطلاع از این داشتید که ایشان قاضی معلق هستند، آیا اطلاع از تحقیق و تفحص مجلس درباره پرونده ایشان از قوه قضائیه داشتید؟ اگر از این موارد اطلاع داشتید چرا حکم به مدیریت ایشان بر صندوق تامین اجتماعی دادید که بزرگ ترین سازمان اقتصادی و اجتماعی کشور است.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ۳۳ میلیون نفر از شاغلان، کارگران و بازنشستگان و خانواده های آنها را تحت پوشش دارد، تصریح کرد: آیا قبل از انتصاب مرتضوی، تبصره (۱) ماده ۱۷ قانون ساختار وزارت رفاه و تامین اجتماعی را مبنی بر این که شرط عضویت در کلیه ارکان فوق داشتن حداقل کارشناسی ارشد و حداقل پنج سال سابقه کار تخصصی در رشته های مدیریت، بیمه، اقتصاد و حسابداری، انفورماتیک و گروه پزشکی خواهد بود. در حالی که رشته تحصیلی آقای مرتضوی انطباقی با نص صریح قانون ندارد چه رسد به این که حتی یک روز هم سابقه حضور در این سازمان را نداشته است.

وی ادامه داد: همچنین انتصاب قاضی معلق به کار کوچک اداری نیز خلاف قانون است.

وی خطاب به شیخ الاسلامی گفت: گناه شما این است که تمام قد در برابر رای دیوان عدالت اداری ایستادید.

این نماینده مجلس در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: آقای وزیر! چرا به قانون شکنی یا بهتر بگویم به قانون ستیزی خود ادامه دادید؟ به جای برکناری آقای مرتضوی صورت مساله را پاک کردید و اختیاراتتان را به شخص دیگری دادید. مجلس به وزیری که در مدیریت زیر مجموعه خود، اختیاری ندارد، اعتماد نمی‌کند

 موسوی لارگانی همچنین تصریح کرد: آقای وزیر! چرا مردانه از حق خود دفاع نکردید و در مقابل فشارها ایستادگی نکردید؟ در خلوت، کلاه خود را پیش خدای خود قاضی کنید که آیا این دنیا ارزش این همه قانون ستیزی را دارد؟ اگر کمی اهم و مهم‌ می‌کردید، تا این حد برای این پست چند ماهه دست و پا نمی‌زدید، شما بارها زیر قول خود زدید و استیضاح آخرین راه مجلس است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خدایا تو شاهد باش که از حکمیت تا تفاهم و تا رای دیوان عدالت اداری، همه راه‌ها را طی کردیم و امروز چاره‌ای جز استیضاح نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha