یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 66538

سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مهمترین مواد غذایی چربی سوز عبارتند از:

1. جوانه غلات و دانه‌ها: بدن انسان برای هضم و در شکستن فرمول دانه و جوانه غلات دو برابر سایر غذاها چربی سوزی می‌کند. این چربی سوزی به ویژه برای آن دسته از مواد که از نظر فیبری غنی‌ترند بیشتر است همانند جو یا برنج سبوس‌دار.

2. گوشت قرمز: پروتئین اثرات چربی سوز بالایی دارد. در جریان هضم نزدیک به 30 درصد کالری غذا سوخته می‌شود. بنابراین یک قطعه گوشت 300 گرمی 90 کالری خود را برای فرایند هضم و شکستن پیوندها مصرف می‌کند.

3. فرآورده‌های لبنی کم چرب: این فرآورده‌ها منبع غنی کلسیم و ویتامین دی هستند که به حفظ توده و حجم عضلانی کمک می‌کنند و متابولیسم منظمی را تضمین می‌کنند.

4. چای سبز: نوشیدن 4 فنجان چای سبز در روز تأثیر زیادی را در کاهش وزن پس از 8 هفته خواهد داشت. ترکیب این نوشیدنی باعث تسریع سوخت و ساز در بدن می‌شود. 

5. عدس: یک فنجان عدس 35 درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تأمین می کند خبر خوبی است چرا که 20 درصد مردم دارای کمبود آهن هستند. کمبود آهن متابولیسم را کند می کند چرا که بدن مواد لازم برای عملکرد درست را دریافت نمی‌کند. 

6. فلفل تند: کاپسایسین ماده‌ای که مزه تند فلفل را ایجاد می‌کند گرمای بدن را زیاد می‌کند که منجر به ذوب شدن کالری‌های بیشتری می‌شود. این ماده می‌تواند با مصرف فلفل خام، پخته، کباب شده یا پودر آن تأمین شود. بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند تا جای ممکن غذاها را تند کرده یا از سس های تند استفاده کنید.

منبع : فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha