یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 66544

سلامت نیوز :عبدالله عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: حساسیت زیادی در استان برای تامین دارو و غذا پیش‎بینی شده و مقداری نیز دارو ذخیره کرده‎ایم تا مدتی در تامین دارو مشکلی در گلستان وجود نداشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت با جدیت وارد شدیم تصریح کرد: نگذاشتیم 10 تا 11 هزار تن گندم مصرف دامی، وارد تغذیه مردم شود.

بکارگیری حدود 60 پزشک متخصص و فوق‌‌تخصص به صورت تمام وقت در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تغییر نگاه مدیریتی در دانشگاه را یکی از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: این مهم از سال گذشته به منظور کاهش هزینه درمان برای مردم صورت گرفت.

عباسی افزود: حدود 60 پزشک متخصص و فوق‎تخصص را به صورت تمام وقت در استان بکارگیری کردیم که آنها نیز حمایت لازم را داشتند و این پزشکان فعالیت خصوصی در مطب‎ها و بیمارستان‎های دیگر ندارند و هدف کاهش هزینه‎های درمان برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه کلینیک‎های پیامبر اعظم در دستور کار استان قرار گرفته خاطرنشان کرد: نخستین کلینیک پیامبر اعظم یک، در ساختمان هلال‎احمر راه‎اندازی شد و به زودی شاهد افتتاح کلینیک‎های بعدی زنجیره پیامبر اعظم در بیمارستان دزیانی خواهیم بود که تلاش داشتیم این زنجیره در دهه‎فجر به بهره‎برداری برسد، اما شاید کمی با فاصله شاهد راه‎اندازی این مهم باشیم.

در سراسر استان از افراد متخصص برای سلامت مردم استفاده می‎کنیم

قائم مقام وزیر بهداشت از افتتاح و راه‎اندازی کلینیک پیامبر اعظم در شهرستان آزادشهر خبر داد و ابراز داشت: هنوز پرسنل این کلینیک مشخص نشده و تلاش داریم در سراسر استان از افراد متخصص و فوق‌تخصص برای سلامت مردم استفاده کنیم.

عباسی یادآور شد: کلینیک دندانپزشکی در محل دانشکده پزشکی با حدود 14 متخصص دندانپزشک راه‎اندازی شده که تعداد 10 نفر از این متخصصین، عضو هیئت علمی شدند که رویداد بزرگی در استان بوده است.

وی متذکر شد: نگاه ما این است که این کارها تداوم پیدا کند تا هزینه درمان مردم کاهش یابد گرچه دانشگاه و دولت موظف هستند بهای کار نکردن پزشکان را در بخش خصوصی بپردازند که ما در حد توان این کار را انجام می‎دهیم.

بهداشت خانواده جدی گرفته شده است/ با رابطه‌بازی در جذب نیرو مخالفیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: موضوع بهداشت خانواده جدی گرفته شده است.

عباسی در خصوص عدم جذب نیرو و انتقادهای شدیدی که در این زمینه وجود دارد اذعان داشت: این طور نیست که جذب نیرو نداشته باشیم بلکه می‎خواهیم نیروی هدفمند جذب کنیم و به شدت با رابطه‌بازی مخالف هستیم و به شدت از گرفتن نیروی غیرمتخصص مخالفت می‎کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha