دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 66585
سلامت نیوز : منصور بهرامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: والدین برای کودکان خود که آلرژی دارند علاوه بر رعایت رژیم غذایی باید هوای منزل را پاک نگه دارند به عنوان مثال از دود کردن اسپند بپرهیزند و هنگام آشپزی باید ترجیحاً سیستم تهویه آشپزخانه را به گونه‌ای در نظر بگیرند که هوای داخل اتاق آلوده و منجر به تحریک حساسیت کودک نشود.

وی ادامه داد: کامواهای پرزدار و شال‌گردن هم می‌تواند تحریک‌کننده باشد و از طرفی لباس‌های کودک نباید خاک‌گیر باشد و بهتر است از لباس‌های نخی استفاده شود چون زمینه ساز‌ ایجاد آلرژی و سرفه خواهد بود.

به گفته این متخصص بیماری کودکان برای کاهش عوارض آلرژی می‌توان از شیرخشک‌های مخصوص استفاده کرد.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیرخشک‌هایی به نام HypoAlergy) HA) برای پیشگیری مصرف می‌شود و یک نوع شیرخشک برای درمان کودکان آلرژیک وجود دارد که ساختار شیر به کلی تغییر یافته و اسیدهای آمینه شیر به کلی برای جلوگیری از حساسیت‌زایی تخلیه شده‌ است.

 بهرامی این نوع شیرها را کاملاً ضد آلرژی دانست و افزود: این شیرخشک‌ها به نوعی حکم دارو را برای کودکان آلرژیک دارند.

به گزارش خبرنگار فارس، سرفه‌های طولانی و مزمن، حساسیت و اگزما با علائم گوارشی مانند تهوع یا دفع خون از نشانه‌های آلرژی در کودکان است و معمولاً زمینه‌ ارثی دارد اما عوامل محیطی مانند برخی مواد غذایی، پرز و کرک لباس و آلودگی هوا می‌تواند عامل تحریک کننده این بیماری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha