سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد که یک رژیم غذایی گیاهی و حذف گوشت و ماهی تأثیر بسیاری زیادی بر سلامت قلب می‌گذارد.تحقیقات بر روی ۴۴ هزار و ۵۰۰نفر انگلیسی و اسکاتلندی نشان داد که گیاهخواری تا 32 درصد احتمال خطر مرگ را برای بیماران قلبی کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اختلافات سطوح کلسترول، فشار خون و وزن در افزایش سلامت موثر است.

بیماریهای قلبی در کشورهای غربی یک بیماری بزرگ محسوب می‌شود. هر ساله ۹۴ هزار نفر در انگلیس بر اثر این بیماری و بیش از هر نوع بیماری دیگر جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که بیش از 2 میلیون نفر با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد داده های ۱۵ هزار و ۱۰۰گیاهخوار و ۲۹ هزار و ۴۰۰ فردی که گوشت و ماهی مصرف می‌کردند را مورد بررسی قرار دادند.

در طول 11 سال 169 نفر در این تحقیقات به دلیل بیماری‌های قلبی جان باختند و 1066 نفر پس از بستری در بیمارستان که احتمالاً گوشت و ماهی مصرف می‌کردند، فوت کردند.

نتایج به دست آمده در این تحقیقات نشان داد که گیاهخوارانی که فشار خون پایین، سطح پایین‌تری از کلسترول "بد" داشتند و  بیشتر احتمال دارد از وزن سالمی برخوردار باشند.

سطح بالای کلسترول خون، یکی از عوامل اصلی بروز بیماریهای قلبی و خصوصاً سکته است. در مقابل، باید بدانیم که وجود این ماده در بدن بسیار حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha