سلامت نیوز : سیدمهدی هاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در مراسم رونمایی و افتتاح سامانه رفاهی پزشکان افزود: در این تفاهم‌امه اهداف خاصی را دنبال می‌کنیم که بخشی از اهداف آن به مشکلات مناطق محروم برمی‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی و نظام پزشکی به خدمت‌رسانی در مناطق محروم پرداخته‌اند و اقدامات آنها تأثیرگذاری خوبی داشته است.

هاشمی تصریح کرد: در مسیر مسائل مرتبط با حوادث و بلاهای طبیعی و مدیریت بحران مسائل مشترکی وجود دارد که هر دو صنف نظام پزشکی و نظام مهندسی می‌توانند در زمانی که مردم دچار حوادث می‌شوند اقدامات مؤثری را ارائه دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه ارائه خدمات در موارد بحران می‌تواند در حین و بعد از حادثه استمرار داشته باشد گفت: همکاری این دو سازمان همپوشانی و هم‌افزایی را در پی دارد.

وی گفت: برنامه‌های مختلفی را در حوزه علمی و آموزشی برای مهندسان و پزشکان ارائه خواهیم کرد که بازدید و آموزش‌های داخلی و خارجی بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌شود.

هاشمی با تأکید بر حمایت دستگاه‌های اجرایی و قوای سه‌گانه در مسائل مرتبط با حوادث تصریح کرد: این تفاهمنامه که میان نظام پزشکی و نظام صنفی برقرار شده محدود به بخش‌هایی از یک صنف خاص نخواهد بود بلکه بخش‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

هاشمی افزود: واگذاری تصدی‌گری و اجرای اصل 44 قانون می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری نظامات صنفی و تخصصی باشد تا این خدمات به اصناف منتقل شود.

هاشمی افزود: بخش‌های خصوصی و افراد مشخص و خاص از این خدمات بهره نمی‌برند بلکه طیف عمومی مشخصی از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بنابراین با واگذاری خدمات به مردم علاوه بر گسترش خدمات، شروعی برای این نوع همکاری‌ها خواهد بود که نتیجه آن به مهندسان، پزشکان و مردم برمی‌گردد و الگوسازی مناسبی برای سازمانهای غیر دولتی خواهد بود.

* لیست نهایی انتخابات نظام پزشکی تا 22 بهمن اعلام می‌شود

سیدشهاب‌الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این مراسم در مورد انتخابات نظام پزشکی گفت: این انتخابات 4 اسفند با حضور گسترده گروه‌های مختلف پزشکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی فعالیت‌های کاندیدا هنوز ادامه دارد و لیست نهایی 22 بهمن اعلام می‌شود.

صدر گفت: 120 کاندیدا که در سطح کشور رد صلاحیت شده‌اند منتظر نظر هیئت نظارت مرکزی هستند و به دلیل ملاحظات قانونی و آیین‌نامه‌های موجود صلاحیت آنها همچنان در حال بررسی است.

صدر ادامه داد: اقشار و اصناف مختلفی در کشور وجود دارد و سازمان نظام صنفی مهندسی و سازمان نظام پزشکی بر همین اساس شکل گرفته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی صنفی با 250 هزار نفر عضو به راه‌اندازی باشگاه مجازی اقدام کرده و به همین منظور طی چند ماه اخیر جلساتی را برگزار کرده و کارشناسی‌هایی را انجام داده است.

وی ادامه داد: اقدامات در حال حاضر برای آحاد جامعه پزشکی شکل گرفته و پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی می‌توانند از تسهیلات این باشگاه به روش‌های الکترونیک استفاده کنند.

صدر با اشاره به اینکه به دنبال افزایش تسهیلات بیشتر برای پزشکان هستیم گفت: این باشگاه و سامانه رفاهی به صورت متشکل به سازمان‌های صنفی دیگر تعمیم می‌یابد.

صدر گفت: در طول ایام باقیمانده از دهه فجر ثبت‌نام جامعه پزشکان در این سامانه رایگان است اما پس از این ایام ثبت‌نام هر پزشک با پرداخت 40 هزار تومان امکانپذیر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور همچنین گفت: خبرگزاران حوزه سلامت می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و باشگاه مجازی برای ارائه خدمات رفاهی و تسهیلاتی مانند فرایندهای بیمه‌ای، بانکی، خدمات آموزشی و پرداخت‌ وام‌های مختلف فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: این تفاهمنامه در جهت تعامل مشترک میان مهندسان و پزشکان است و با توجه به اقدامات گروه مدد محرومان، می‌تواند اقدامات علمی، آموزشی و پژوهشی مشترکی را حتی به نقاط محروم خارج از کشور منتقل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha