سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد: تغییرات برنامه پزشک خانواده به گونه‌ای خواهد بود که پزشک خانواده، بیمارستان، دانشگاه وغیره باید سطح پاسخگویی خود را ارتقاء دهند.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تغییرات در دست انجام در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: تغییرات این برنامه‌ طوری اعمال خواهد شد که پزشکان خانواده، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قبال دریافتی مناسبی که خواهند داشت، باید سطح پاسخگویی خود را افزایش دهند.

وی گفت: تغییراتی در نسخه 02 برنامه پزشک خانواده طراحی شده و در حال نهایی سازی این تغییرات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده مبتنی بر اقتصاد مقاومتی خواهد بود، ادامه داد: به دنبال این تغییرات جدید، نقش و جایگاه پزشک خانواده در مدیریت منابع افزایش می‌یابد و به دنبال آن پرداختی به پزشکان خانواده بیشتر می‌شود.

به گفته شریعتی به دنبال تغییرات ایجاد شده در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، مصرف دارو و خدمات پاراکلینیک چه در بخش آزمایشگاه و چه در بخش رادیولوژی، منطقی و مبتنی بر اصول علمی می‌شود و به این ترتیب منابع بیشتر به سمت خدمات نیروی انسانی حرکت می‌کند و هزینه واردات دارو و تجهیزات کمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha