دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 66604

سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، ضمن تاکید بر اینکه بایستی پیش از دست زدن به هرگونه اقدام درمانی، منشا بروز قرمزی چشم را یافت و از درمان خودسرانه اجتناب کرد، گفت: هیچ دارویی برای قرمزی چشم نداریم بلکه باید علت بروز آن را یافته و مشکل را برطرف کرد. باید در نظر داشت که استفاده از هرگونه قطره‌ای نیز می‌تواند عارضه داشته باشد.

دکتر امین الله نیک‌اقبالی در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، درباره علل بروز قرمزی چشم توضیح داد: مسلما قرمز شدن چشم افراد می‌تواند تابع علل مختلفی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی نظیر هوای آلوده، بی‌خوابی و کم‌خوابی، خستگی، ورود جسم خارجی چون گرد و غبار، عفونت باکتریایی یا ویروسی در چشم و خشکی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین اگر شخصی احتیاج به عینک داشته باشد اما از آن استفاده نکند ممکن است دچار قرمزی چشم شود.

این فوق تخصص شبکیه به التهابات درون چشم نیز اشاره کرد و گفت: هر نوع التهاب چون روماتیسم چشمی، زخم، انجام عمل جراحی یا عفونت نیز می‌تواند منجر به التهاب شده و در نتیجه به صورت قرمزی چشم تظاهر یابد.

نیک اقبالی اضافه کرد: روماتیسم چشمی بیشتر در کسانی دیده می‌شود که به بیماری‌های روماتیسمی مبتلا هستند یا دچار بیماری‌های مفصلی و بروز عفونت در قسمتی از بدنشان چون دندان، ریه، سینوس‌ها و روده شده باشند.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه آلودگی هوا همان گونه که می‌تواند ریه و قلب را تحت تاثیر قرار دهد می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی در چشم نیز بشود، گفت: چشم به صورت مستقیم در معرض برخی آسیب‌ها قرار دارد.

این متخصص چشم ضمن تاکید بر اینکه بایستی پیش از دست زدن به هرگونه اقدام درمانی، منشا بروز قرمزی چشم را یافت و از درمان خودسرانه اجتناب کرد، گفت: به عنوان مثال اگر میزان قرمزی چشم در بعدازظهر بیشتر می‌شود، احتمالا چشم دچار خستگی شده است یا اگر وقتی فرد از تهران به نقاط شمالی کشور سفر می‌کند و در آنجا از این میزان قرمزی کاسته می‌شود، آلودگی هوا به عنوان منشا عارضه در نظر گرفته و درمان می‌شود.

نیک اقبالی ادامه داد: هیچ دارویی برای قرمزی چشم نداریم بلکه باید علت بروز آن را یافته و مشکل را برطرف کرد. باید در نظر داشت که استفاده از هرگونه قطره‌ای می‌تواند عارضه داشته باشد، البته خطر اشک مصنوعی به نسبت داروهای دیگر کمتر است.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: در برخی موارد نادر، چشم فرد همیشه قرمز است که علت آن یک واکنش چشمی و نیاز بیشتر چشم به خونرسانی در برخی نواحی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha