دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 66609

سلامت نیوز : "سامانه رفاهی پزشکان کشور" ظهر امروز با حضور روسای سازمان‌های نظام پزشکی و نظام مهندسی ساختمان رسما افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید شهاب‌الدین صدر در مراسم افتتاح سامانه رفاهی پزشکان به فعالیت اقشار و اصناف مختلف تخصصی در کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس سازمان‌های نظام صنفی قانونی شکل گرفته‌اند. البته سازمان نظام پزشکی از سابقه حدود 50 ساله برخوردار است اما قوانین آن بعد از انقلاب چندین بار به تصویب رسید. به این ترتیب یکی از سیاست‌هایی که نظام دنبال می‌کند، واگذاری امور به اقشار مختلف است که یکی از نمونه‌های بارز آن تشکیل سازمان‌های نظام صنفی است.

وی به جمعیت بیش از 220 هزار نفری عضو سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز حدود 250 هزار عضو دارد. از تجربه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای راه‌اندازی باشگاه مجازی استفاده شد و طی چند ماه گذشته جلساتی کارشناسی برگزار و در نهایت مقرر شد تا آحاد جامعه پزشکی نیز بتوانند از تسهیلات این باشگاه مجازی بوسیله روش‌های الکترونیک استفاده کنند.

صدر تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی در تلاش است تا تسهیلات بیشتری را در اختیار پزشکان قرار دهد تا پزشکان بتوانند با فراغ بال بیشتری به ارایه خدمت بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی چنین باشگاه‌های مجازی به دیگر سازمان‌های نظام صنفی نیز تعمیم یابد و ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم به صورت متشکل در عرصه‌های کاری حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: ثبت نام جامعه پزشکی در سامانه رفاهی پزشکان ( www.bashgahmed.ir ) در طول ایام الله فجر رایگان است. همچنین خبرنگاران حوزه سلامت نیز می‌توانند با ثبت نام در این سامانه از تسهیلات آن برخوردار شوند.

وی همچنین درباره چگونگی ارایه تسهیلات به پزشکان در این سامانه، گفت: خدمات مختلف رفاهی و تسهیلاتی نظیر تسهیلات بیمه‌ای، بانک‌های مختلف، وام‌های مختلف، خدمات آموزشی و ... بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان ارایه می‌شود.

صدر همچنین با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور، گفت: شاید بتوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال کشور در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و ... دانست. امروز با تمام مشکلاتی که ممکن است در کشور وجود داشته باشد اما این مفهوم نهادینه شده است که مردم و مسوولان نظام برای سرنوشت کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: اگر در دنیا یک نظام مستقل وجود داشته باشد آن هم جمهوری اسلامی ایران است. تغییرات ایجاد شده در منطقه به دنبال موج بیداری اسلامی، حکایت از آن دارد که تشعشعات آن انفجاری نوری که امام (ره) درباره انقلاب اسلامی می‌فرمودند، امروز در تمام دنیا خود را نشان داده است.

صدر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتخابات نظام پزشکی و زمان تعیین تکلیف نهایی کاندیداهایی که صلاحیت آنها برای شرکت در این دوره از انتخابات دچار مشکل شده بود، گفت: تا روز 22 بهمن ماه آخرین فهرست تایید صلاحیت شده‌ها اعلام می‌شود. در مجموع صلاحیت حدود 120 نفر در کل کشور با مشکل مواجه شده بود. نهایتا انتخابات نظام پزشکی 4 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن رونمایی از سامانه رفاهی پزشکان کشور، تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت تعامل مشترک این دو سازمان صنفی منعقد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha