سلامت نیوز : ارزشمند‌ترین متخصصان ایرانی در سازمان نظام پزشکی حضور دارند و در صورتی که از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این قشر در کشور استفاده شود. مشکلات حوزه سلامت مرتفع خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عبدالرحمان رستمیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب تصریح کرد: حضور نهادهای مردمی که با توجه به تخصص خود به عنوان NGO رابط بین مردم و طبقات مختلف اجتماعی با دولت و حاکمیت
می‌باشند، بدون شک راهکار مناسب و اندیشمندانه‌ای است که می‌تواند آن NGO و نهاد را به عنوان بازوی قدرتمند حاکمیت و دولت برای رفع مشکلات صنف قرار دهد.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی به عنوان بازوی قدرتمند نظام سلامت در کشور مطرح می‌باشد که با دفاع از حقوق و
خواسته‌های مردم و پزشکان به عنوان یک تریبون موفق عمل کرده است. که در چارچوب قانون تلاش خود را در راستای تحقق مسیر سلامت کشور به عنوان نخبگان کشور به کار گرفته است.

نماینده مردم شریف دامغان مهم‌ترین موفقیت سازمان نظام پزشکی به ویژه طی دوره اخیر، تعامل مثبت و مفید با سازمان‌ها دانست و گفت: سازمان نظام پزشکی به ویژه در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه در حوزه سلامت تلاش وافری داشته و در خصوص تعرفه‌ها نیز به جهت نزدیک شدن به تعرفه واقعی حمایت‌های لازم را داشت، اما متاسفانه بیمه‌ها همکاری نکردند بنابراین سازمان نظام پزشکی مقصر نیست. این سازمان با توجه به نقش اثرگذار خود در حوزه سلامت در کشور قدم برداشته اما کاستی‌ها نتیجه عدم همکاری‌های لازم است.

وی ادامه داد: منابع سلامت در کشور کم است و بیمارستان‌ها تنها به افزایش ۴۰ درصدی در آمد نایل آمدند، در حالی که حمایت بیمه‌ها تا حداکثر ۱۵درصد بود. هیچ تغییری در کاهش پرداخت از سوی مردم انجام نگرفت سازمان نظام پزشکی در این خصوص و در جهت واقعی شدن تعرفه‌ها و جلب افزایش حمایت بیمه‌ها تلاش کرد اما متاسفانه عدم هماهنگی این امکان را بوجود نیاورد.
امیدوار هستیم که سازمان نظام پزشکی در آینده نیز با حمایت و تعامل با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط بتواند تفاوت بین پرداخت‌ها را برداشته و اصطلاح جا افتادهٔ زیرمیزی و پرداخت غیر قانونی را حذف کند.

نماینده مردم شریف دامغان همچنین از نقاط مثبت عملکرد سازمان نظام پزشکی را تربیت، آموزش و ارتقاء علمی اعضا دانست و گفت: سازمان نظام پزشکی تلاش بسیاری در این راستا داشته است و موفق عمل کرده به طوری که توجه به آموزش و ارتقاء علمی اعضاء شرایط پیروزی دو جانبه برای اعضاء سازمان یعنی فرهیختگان و نخبگان و همچنین مردم به عنوان مخاطبین حوزه سلامت را فراهم آورد.

در حال حاضر خوشبختانه اعزام بیمار به خارج از کشور به حداقل رسیده، زیرا درکشور بهترین متخصصان و مجهز‌ترین شرایط موجود است و حتی در بسیاری موارد از کشورهای دیگر برای درمان به کشور ما سفر می‌کنند و از امکانات بسیار خوبی برخوردار می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه فرد اصلح برای انتخاب دارای چه شرایطی می‌باشد عنوان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای انتخاب فرد اصلح باید مورد توجه قرار داد، تجربه، تخصص و تعهد است. یک فرد با تجربه که التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشته و سرلوحه همه امور فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب می‌باشد، این فرد می‌تواند با این تعلق خاطر و التزام بهتر و دلسوزانه‌تر خدمت کند و می‌داند شکوفایی و توسعه مسیر سلامت بسیار پر اهمیت است. همچنین فردی که تجربه‌های موفق در این عرصه داشته است بنابراین مسیر را برای رسیدن به ایده آل‌های سلامت را به خوبی می‌شناسد. امیدوار هستیم در این دوره از انتخابات تلاش حاضرین در انتخاب بر این باشد که از همه گروههای پزشکی و تخصص‌ها همچنین انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha