سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به وضعیت فعلی برنامه پزشک خانواده، آن را کشور شمول نمی‌دانم و به تکامل‌هایی نیاز دارد که به شدت دنبال آن هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدحسن طریقت امروز یکشنبه در حاشیه چهاردهمین جشنواره پزشکی ابن سینا در دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سووالی در باره علت توقف اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران افزود: گویا برنامه پزشک خانواده در تهران فقط در دو منطقه اجرا شده بود که خلاف مسیر اجرای برنامه پزشک خانواده است؛ برنامه پزشک خانواده نمی‌تواند یک طرف خیابان اجرا شود در سوی دیگر اجرا نشود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی برنامه پزشک خانواده، آن را کشور شمول نمی‌دانم و جمعیت تهران نیز حدود یک چهارم کشور است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

سرپرست وزارت بهداشت تصریح کرد نمی‌خواهم برنامه پزشک خانواده شکست بخورد بنابراین این برنامه باید به خوبی به مردم معرفی شود و اعتماد پزشکان را جلب کند تا به خوبی اجرا شود.

طریقت یادآور شد ۳۲ سال است که آرزوی شبانه روزی اجرای برنامه پزشک خانواده را دارم و اگر قرار است من در این پست باشم، پزشک خانواده هم اجرا خواهد شد.

وی گفت: برنامه پزشک خانواده، تعطیل نشده است اما اجرای این برنامه در تمام کشورهای دنیا، سال‌ها طول کشیده تا شکل گرفته است و نمی‌توان یک شبه و بدون اینکه نواقص آن برطرف شود، آن را اجرا کرد.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: باید کمک کنیم برنامه پزشک خانواده به یک طرح موفق تبدیل شود و اگر بدون رفع نواقص آن را اجرا کنیم ممکن است این برنامه جواب ندهد.

طریقت تاکید کرد برنامه پزشک خانواده چالشی ندارد و قصد ما اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده است.

وی به جایگاه پزشکان عمومی در برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: پزشکان عمومی باید اهمیت طب عمومی را بیشتر باور کنند و از سوی دیگر ما هم باید جایگاه طب عمومی را احیا کنیم و این مساله به زمان نیاز دارد.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: برنامه پزشک خانواده هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد اما در آینده نزدیک به اجرای کامل آن می‌رسیم.

طریقت با بیان اینکه هفته آینده برنامه پزشک خانواده در استان قزوین افتتاح می‌شود، گفت: اگر برنامه پزشک خانواده درست به مردم معرفی شود به مطالبه آنان تبدیل خواهد شد.

دلایل تحقق نیافتن بودجه‌های امسال وزارت بهداشت

سرپرست وزارت بهداشت گفت: بودجه‌های امسال وزارت بهداشت تحقق پیدا نکرد چراکه درآمدهای دولت محقق نشد؛ تحریم‌ها موجب شد تا درآمد‌ها حاصل نشود.

طریقت افزود: حال یا باید تسلیم شویم یا باید راهی پیدا کنیم تا تحریم‌ها را تحمل کنیم.

وی درباره اختصاص بخشی از درآمد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به نظام سلامت نیز گفت: درآمد اجرای این قانون در مرحله اول توزیع شده و اگر قرار باشد مرحله دوم اجرا شود، ارقام متفاوت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بودجه‌های سال آینده وزارت بهداشت اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون کلیات این بودجه در حال بررسی است اما با توجه به وضعیت موجود، اقتصاد مقاومتی، امری اجتناب ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha