سلامت نیوز : رییس سازمان هواشناسی از راه اندازی اولین ایستگاه سنجش گرد وغبار در کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای کنترل ریزگردها نیازمند راه اندازی این ایستگاهها درمراکز تمام استانها هستیم .

بهرام صناعی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: ایران همواره آمادگی همکاری با کشورهای همسایه در زمینه راه اندازی و باز سازی ا یستگاههای هواشناسی برای پیش بینی وضعیت هوا یا کنترل ریزگردها را دارد اما عراق تا کنون تمایلی برای این همکاری نشان نداده است.

به گفته وی، البته مسئولان عراقی در اظهارات خود همیشه برای این همکاری ابراز علاقمندی و اشتیاق می کنند ولی در عمل هیچ همکاری ندارند.

رییس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا کنون نیروهای متخصص سازمان هواشناسی 3 دوره آموزشی در زمینه مباحث هواشناسی در عراق برگزار کرده اند اظهار داشت: بعد از این هم تنها اگر امنیت نیروها متخصص ایرانی تأمین شود بازهم حاضر به برگزاری این دوره ها هستیم.

صناعی تصریح کرد: در طول 7 سال گذشته از محل اعتبارات ستاد باز سازی افغانستان 10 ایستگاه هواشناسی در افغانستان راه اندازی شده است.

وی افزود: شناسایی ، پیش بینی و اندازه گیری میزان و مسیر ریز گردها در کشور تنها زمانی میسر می شود که اطلاعات دقیق از غلظت و اندازه ذرات گرد و غبار موجود باشد که این موضوع نیز تنها با راه اندازی ایستگاههای سنجش گرد و غبار امکانپذیر است.

صناعی تأکید کرد:تا پایان سال جاری اولین ایستگاه سنجش گرد و غبار در کرمانشاه راه اندازی می شود و اگر اعتبار لازم از طرف نظارت راهبردی رییس جمهور تأمین شود در تمام مراکز استان ها این ایستگاهها راه اندازی می شود.

رییس سازمان هواشناسی یادآور شد: بودجه ای که برای راه اندازی ایستگاه سنجش گرد و غبار در کرمانشاه اختصاص یافت معادل 400 میلیون تومان بوده است اما با توجه به افزایش نرخ ارز اگر امروز بخواهیم ایستگاه دیگری راه اندازی کنیم دست کم نیازمند اعتباری معادل 5/1 میلیارد تومان هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha