دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 66625
سلامت نیوز : عدم مراجعه دوره‌ای به پزشک، چاقی وعدم توجه به علائم بیماری از شایع‌ترین دلایل بروز سرطان سینه در بین زنان استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دراین باره گفت: سرطان رشد افسار گسیخته و خارج از کنترل سلول‌های طبیعی بدن است.

سید مهدی هاشمی افزود: وضعیت اقتصادی اقلیمی، نوع و سبک زندگی، در بروز و شیوع انواع سرطان تاثیر مستقیم دارد.

فوق تخصص هماتولوژی، مدیکال انکولوژی سرطان معده و مری را شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان استان سیستان و بلوچستان و سرطان پستان را بعنوان شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان استان ذکر کرد.

هاشمی مصرف دخانیات، ناس و پان را از مهم‌ترین ریز فاکتورهای سرطان مری ومعده در استان برشمرد و استفاده از رژیم غذایی مناسب، لبنیات کم چرب، عدم مصرف دخانیات و فعالیتهای فیزیکی و همچنین عدم استفاده از فست فود‌ها را برای سلامتی ضروری عنوان کرد.

طیبه حاجی میرزا کار‌شناس ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تا کنون تعداد ۴۴۸۷ رکورد مورد سرطان در استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت بیماری سرطان در ایران به عنوان سومین عامل مرگ ومیر محسوب می‌شود و سالانه حدود ۳۰ هزار نفر در ایران در اثر این بیماری جان خودشان را از دست می‌دهند.

گفتنی است: ۸ تا ۱۵بهمن ماه هرسال به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha