سلامت نیوز : داریوش طاهرخانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه بحث پرداخت های بیمه مسئولیت بر اساس سال تحت پوشش قرار گرفتن ، یکی از دغدغه های جامعه پزشکی بود، ادامه داد: بر همین اساس گاهی دیده می شد که بسیاری از همکاران پزشک تمایلی به تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه مسئولیت نداشتند.

وی اضافه کرد: بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان قبلا ، به این صورت بود که طبق ضوابط بیمه ای کشور، شرکت های بیمه ای بعنوان بیمه گذار قرارداد ی را منعقد می کردند که براساس آن ، اگرشکایت مربوط به قصور پزشک یا پیراپزشک در مراجع قضایی و انتظامی منجر به صدور حکم پرداخت دیه می گردید  و احکام صادره در سنوات دیگر به موعد اجرا می رسید ، شرکت ها رقم ریالی تعهد خود را بر اساس سال قرار داد پرداخت می کردند، در حالی که دیه توسط مراجع قضایی ذیربط بر اساس سال صدور و اجرای حکم مطالبه می شد.

رئیس نظام پزشکی تاکستان تصریح کرد: پزشکان و صاحبان حرفه های پزشکی در این شرایط باید مابه التفاوت دیه  را نسبت به سال تحت پوشش از جیب خود پرداخت می کردند و از آنجایی که بررسی پرونده های مربوطه در مراجع ذی صلاح با درنظر گرفتن پروسه رسیدگی ها و اعتراضات ، حداقل یک الی دو سال طول می کشید ، در اغلب موارد  همکاران با وجود پوشش بیمه ای  با این مشکل مواجه شده و مجبور به پرداخت مابه التفاوت دیه سنوات وقوع قصور تا زمان اجرای حکم می شدند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی در تشریح پی گیری و رفع این چالش ،گفت: از حدود یک سال پیش، این موضوع مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت و اوایل بهمن ماه امسال طی تفاهم نامه ای ، این دغدغه جامعه پزشکی در "شرکت خدمات بیمه ای تامین آسایش پزشکان" قابلیت رفع پیدا کرد.

دکتر داریوش طاهرخانی افزود: با تاکید رییس کل سازمان و پیگیری های انجام شده در این تفاهم نامه، تمام پزشکان و پیراپزشکان در صورت تمایل می توانند  ، از طریق  شرکت مزبور تحت پوشش بیمه مسئولیت با بازه زمانی 5 ساله در پرداخت دیه نسبت به سال پوشش قرارگیرند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: با برطرف شدن این نقص، شرکت مذکور به مدت 5 سال از تاریخ صدور بیمه نامه، تمام پرداخت های دیه و خسارت ناشی از جرم غیر عمدی را که طی سال قرارداد صورت گرفته باشد ، به روز  و بر اساس سال اجرای حکم  پرداخت می نماید.

وی اضافه کرد: در این صورت اگر اجرای حکم طی 5 سال آینده نیز انجام شود، دیگر هزینه ای توسط خود پزشک و یا سایر صاحبان حرفه های پزشکی پرداخت نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha