سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: قانون ارتقای بهره وری هنوز گرفتار پیچ و خم تصمیمات پزشک محورانه دانشگاههای علوم پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ شهربانو جعفری اظهار کرد: قانون مترقی ارتقاء بهره وری که ۵ قانون جامع را در خود گنجانده است با همه فراز و نشیب‌ها پس از ۲ سال از گذشت دستور اجرایی آن از سوی وزارت بهداشت به نوعی اجرایی شده است اما این قانون هنوز گرفتار پیچ و خم تصمیمات پزشک محورانه دانشگاههای علوم پزشکی است و به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی گفت: هنوز طعم شیرین قانون ارتقاء بهره وری به کام پرستاران سختکوش و پر تلاش کشورمان نرسیده است و باید علت آن را جویا شد.

جعفری افزود: پرستاران و پیراپزشکان ۸۵ تا تا ۹۰ درصد از کارکنان بیمارستان‌ها و متخصصان ۱۰ تا ۱۵ درصد از شاغلان مراکز درمانی را به خود اختصاص داده‌اند اما عملاً ۸۵ تا ۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها به ۱۰ تا ۱۵ درصد شاغلان و ۱۰ تا ۱۵ درصد درآمد به ۸۰ تا ۹۵ درصد پروه پرستار و پیراپزشک اختصاص می‌یابد.

وی گفت: تا زمانی که تصمیمات کلان اقتصادی نظام سلامت در کشور توسط گروه ۱۰ درصدی اتخاذ شود چالشهای پیش رو پرستاران همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha