سلامت نیوز : علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: به طور کلی مسئله کمبود اعتبارات بخش سلامت در همه جای دنیا هست،چون سلامت بخش وسیعی است و هر کار کنیم باز نیازهای زیادی در حوزه سلامت باقی می‌ماند.

وی گفت: در زمان حاضر به خاطر کمبود اعتبارها ناچار هستیم برنامه‌ها را با دقت بیشتر و بهره‌وری بالاتر انجام دهیم تا کارایی وزارت بهداشت کم نشود و تمام تلاش ما این است که هیچ جا برای سلامت و بهداشت مردم کم نگذاریم بنابراین شبکه خدمات بهداشت اولیه کشور دارد کار خودش را انجام می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت افزود: ممکن است کارهای جدید و برنامه‌های جدید وزارت بهداشت را به علت کمبود اعتبارات با آهستگی شروع کنیم و تمام قد جلو نرویم ولی حتماً تمهیدات لازم برای اجرای برنامه‌های اصلی که اجرای آنها برای مردم لازم است، اندیشیده می‌شود تا با کمبود مواجه نشویم و در اجرای برنامه‌های بهداشت اولیه خللی وارد نشود.

مصداقی‌نیا اضافه کرد: این طور نیست که برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت را به خاطر کمبود اعتبارات خوابانده باشیم اما برای مثال برنامه وارنیش فلوراید دندان دانش آموزان کشور که قرار بود امسال برای همه دانش آموزان اجرا شود، از جمله برنامه‌هایی نبوده که ما با تمام قوت آن را شروع کرده باشیم.

وی گفت: اگر اعتبارات به موقع نرسد، ممکن است اجرای این برنامه را به آینده موکول کنیم امسال در برخی جاها این برنامه اجرا شده است اما ممکن است نتوانیم، کل کشور را پوشش بدهیم با این حال اجرای برنامه‌های اصلی بهداشتی کشور مانند واکسیناسیون کودکان و مراقبت از سلامت مادران بدون هیچ خللی و بی‌وقفه در سراسر کشور در حال انجام است.

فلوراید یک ماده طبیعی است که باعث افزایش مقاومت دندانها در برابر پوسیدگی می‌شود وارنیش فلوراید یک ماده زرد نیمه مایع حاوی غلظت بالایی از نمک فلوراید است که هدف از کاربرد آن، آهسته سازی روند پوسیدگی و توقف آن است.

در طرح وارنیش فلورایداین  ماده بر روی دندان دانش آموز قرار می‌گیرد که بعد از 6 تا 8 ساعت فلوراید آزاد می‌کند و در نهایت از پوسیدگی دندان دانش آموز پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha