سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 66679

سلامت نیوز : عبدالجلیل کلانتر هرمزی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: فقط 20درصد افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می‌کنند به عمل جراحی نیاز دارند و 70تا80 درصد این عمل‌ها روی بینی‌هایی انجام می‌شوند که عارضه خاصی ندارند و اگر هم عمل جراحی نکنند؛ اتفاق خاصی نمی‌افتد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، افراد خواهان عمل جراحی بینی در ایران را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: یک گروه از این افراد طالب زیبایی بیشتری هستند؛ دوست دارند ترکیب بهتری به صورت و چهره خود بدهند و تصور می‌کنند با انجام جراحی به خواسته خود می‌رسند اما همیشه این تصور درست نیست.در بسیاری از موارد نیازی به عمل نیست و صورت و بینی فرد مناسب است.

وی افزود: دسته بعدی افرادی هستند که در کل صورت مشکل دارند و فکر می‌کنند با انجام عمل بینی، مشکل کلی صورتشان اصلاح می‌شود. به این افراد هم باید گفت که بینی بخشی از صورت است و تابع مقررات خاص خودش است و ترکیبش باید در صورت  فردمناسب باشد.

کلانتر هرمزی ادامه داد: بعضی‌ها نیز به دلیل وضعیت خاص بینی‌شان این عمل را انجام می‌دهند، مثلاً پوست بینی‌‌شان کلفت است یا به اصطلاح بینی گوشتی دارند یا بینی‌شان پره‌های بزرگی دارد که همزمان این پره‌ها چاق هستند. هیچ کدام از این دلایل کافی نیست و ممکن است از عمل هم نتیجه نگیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: البته تعدادی از مراجعان واقعاً در بینی‌شان مشکل دارند. مثلاً دارای شکستگی‌های قدیمی و انحراف در بینی هستند، استخوان برجسته یا ترکیب غیر موزون در بینی دارند یا بینی‌شان نسبت به کل صورت ناموزون است که آنها می‌توانند این عمل را انجام دهند و از جراحی هم سود ببرند.

کلانتر هرمزی گفت: اگر عمل زیبایی طبق استانداردها و در چارچوب علمی انجام نشود ممکن است فردبینی طبیعی خود را از دست بدهد و در تنفس،تکلم،بویایی و تهویه مطبوع ریه‌ها دچار اختلال شود.

وی افزود: نباید بگذاریم زیاده طلبی افراد باعث شود که در بعضی موارد ذخائر طبیعی بینی از دست برود و کارکرد طبیعی بینی به مخاطره بیفتد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک در پاسخ به پرسش فارس در مورد درصد رضایتمندی افراد بعد از عمل زیبایی بینی گفت: برداشت اغلب افراد از نتیجه این عمل اشتباه است چون فکر می‌کنند خودشان یا پزشکشان می‌توانند بینی مورد علاقه‌شان را پیش بینی  کنند که این گونه نیست و عمل بینی تابع عوامل مختلفی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: بیشتر متقاضیان این جراحی در گروه سنی 18 تا 25 سال و به خصوص دخترهای جوان هستند.

وی به خانواده‌ها هشدارداد: عمل جراحی بینی یک عمل آسان و قابل پیش بینی نیست و حتماً باید ضرورت جدی آن احساس شود تا این عمل به نتیجه مطلوب و موفق برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha