سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه اجتماعی پزشکان بویژه در مراکز درمانی دولتی، گفت: ما باید وظیفه خود را نسبت به پزشک ادا کنیم و از پزشک بخواهیم وظیفه‌اش را نسبت به بیمار ادا کند.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با (ایسنا)، بر لزوم تغییر ساختار در بیمارستان‌های دولتی تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفی و کمی کارایی بیمارستان‌های دولتی از طریق ایجاد انگیزه، اعتماد به پرسنل صف و تفویض اختیار و در مقابل آن انتظار مسوولیت از آنها لازم است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تغییر ساختار بیمارستان‌های دولتی و ارتقای کمی و کیفی خدمات و همچنین ایجاد انگیزه در پرسنل، ادامه داد: از آنجا که این تغییر ساختار زمان‌بر است، ابتدای اجرای این برنامه در بیمارستان‌ها داوطلبانه است.

درآمد جامعه پزشکی باید معقول باشد

درمان خوب توسط افراد با انگیزه و دلسوز انجام می‌شود

طریقت منفرد با تاکید بر آن که درآمد جامعه پزشکی باید معقول باشد، تاکید کرد: آموزش خوب از درمان خوب نشات می‌گیرد؛ درمان خوب هم توسط افراد با انگیزه و دلسوز بوجود می‌آید. بنابراین معتقدیم اگر موفق شویم انگیزه بیشتری در پرسنل‌مان بویژه اعضای هیات علمی ایجاد کنیم، کارایی و کیفیت افزایش می‌یابد و به دنبال آن آموزش هم حتما بهتر می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد: باید شان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پزشکان در مراکز درمانی حفظ شود. برای کار در مراکز دولتی لازم است در آنها ایجاد انگیزه شده و معیشت معقول برایشان فراهم شود. در حال حاضر امکانات این امر وجود دارد و باید با اجرای قوانین مربوطه آن را عملی کنیم. در این زمینه قانون را داریم، امکان آن هم وجود دارد و تنها باید تغییر ساختار دهیم.

وی "مراقبت‌های اولیه" را اولویت وزارت بهداشت در بخش سرپایی عنوان کرد و گفت: کسری‌های این موضوع باید برطرف شود. سطوح دوم و سوم خدمات پزشکی نیز مستلزم کاری تیمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha