سلامت نیوز : سالانه 1.5 میلیون کیسه خون در مجتمع بعثت وابسته به صنایع دفاعی نیروهای مسلح در قم تولید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نمایندگان کمیسیون پزشکی مجلس، مدیران سازمان انتقال خون و مسئولان از مجتمع صنعتی بعثت وابسته به صنایع دفاعی نیروهای مسلح به منظور عقد تفاهم نامه ارتقای تولید تجهیزات استراتژیکی پزشکی با ظرفیت تولید 1.5 میلیون کیسه خون بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مدیر کارخانه کیسه خون مجتمع بعثت قم با اشاره به ظرفیت‌های تولید 1.5 میلیون عددی کیسه‌های خون در طول سال گفت: یک سوم این کیسه‌ها به 10 کشور جهان صادر می‌شود که با توجه به نیاز داخلی دو میلیون کیسه خون، ظرفیت‌های تولید به 5 میلیون عدد نیز افزایش می‌یابد.

محسن بهمن افزود: بیش از 30 محصول استراتژیک در این مجتمع در رابطه با تجهیزات پزشکی تولید می‌شود که به دلیل گرانی واردات مواد اولیه در صدد بومی سازی 85 درصد از مواد این کارخانه هستیم.

وی با بیان اخذ مجوزهای بهداشتی بین‌المللی در این مجموعه تصریح کرد: با افزایش ظرفیت‌های تولید، گامی مهم در تولید و صادرات با توجه به تحریم‌های موجود برخواهیم داشت که امیدواریم با انعقاد قرارداد میان مسئولان و این مجتمع، مشکلات موجود در مسیر تولید کاهش یابد.

مدیر کارخانه کیسه خون مجتمع بعثت قم اظهار کرد: این مجتمع با 5 میلیارد تومان سرمایه اولیه و اشتغال 70 نفر راه‌اندازی شده که با توجه به دانش محور بودن تولیدات در تجهیزات بیمارستانی، بیمارستان‌های سیار و کیسه خون خط تولید با ویژگی‌های خاصی دنبال می‌شود.

در ادامه نیز مدیر مجتمع بعثت وابسته به صنایع دفاعی نیروهای مسلح تصریح کرد: صنایع دفاعی در راستای تولید، در بخش‌های استراتژیک و حساس که در کشور تولید نمی‌شود، وارد می‌شود، از این رو این مجتمع در راستای تولید تجهیزات پزشکی خاص فعالیت دارد.

مهندس عباس سبزعلی گل افزود: همکاری با شرکت ورمل، افق روشنی را در تامین مواد اولیه، توسعه تولید و فناوری روز در روند فعالیت مجتمع فراروی ما قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تولید 60 محصول استراتژیکی در مجتمع بعثت خاطرنشان کرد: با بسیج مسئولان و نمایندگان مجلس در جهت رفع موانع تولید، امیدواریم بتوانیم علاوه بر توسعه ظرفیت‌های داخلی، صادرات نیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha