سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 66700
سلامت نیوز : سرگیجه نشانه سکته مغزی نیست، بلكه بیماری مغزی با علامت‌های دیگری مانند بیهوشی، فلج قسمتی از بدن، دوبینی و خواب‌رفتگی قسمتی از صورت و دست و پا نیز همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر بابک زمانی متخصص مغز و اعصاب با بیان این مطلب گفت: سرگیجه، یكی از مهم‌ترین عوامل مراجعه به پزشک و اورژانس است. بیماری سرگیجه عبارت است از توهم حركت، یعنی وقتی حركتی وجود ندارد یا زمانی كه خود بیمار حركت نمی‌كند، فكر می‌كند پیرامون او در حال حركت است. سرگیجه‌ زمانی‌ بروز می‌كند كه‌ موازنه‌ و تعادل‌ بدن‌ مختل‌ شود.

وی افزود: بیشتر مردم از سرگیجه می‌ترسند و نسبت به این بیماری احساس اضطراب و ترس دارند، به این دلیل فكر می‌كنند سرگیجه مقدمه سكته مغزی یا یك بیماری مغزی بسیار شدید است. تفاوت بین سرگیجه‌هایی كه از مغز یا از نقاط دیگر بدن سرچشمه می‌گیرد، در بسیاری موارد آسان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: معمولا سرگیجه به تنهایی از مغز سرچشمه نمی‌گیرد اصولا كسانی كه به اورژانس مراجعه می‌كنند، از این دسته هستند. سرگیجه در این افراد، ناشی از مغز نیست، اما اضطراب ناشی از آن باعث تحریك سیستم ایمنی بدن، افزایش فشار خون، رنگ‌پریدگی و تپش قلب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرگیجه واقعی با حالت تهوع، استفراغ و نیز اختلال تعادل همراه شود، می‌تواند نشانه مشكل جدی‌تری باشد كه باید با مراجعه به پزشك، بررسی و درمان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha