سلامت نیوز : بیک فوق تخصص گوارش كودكان گفت: خوردن میوه های تازه با پوست به درمان یبوست کودکان کمک می کند.

ه گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر علی‌اكبر سیاری اظهار داشت: برخی از والدین فكر می‌كنند كه شكم كودكشان باید هر روز كار كند، در صورتی كه این تفكر چندان صحیح نیست بچه‌هایی هستند كه دفع آنها با سختی همراه است.

وی با بیان این که كودكان معمولا در 3 زمان دچار یبوست می‌شوند، افزود: زمانی كه از شیر گرفته می‌شوند و خوردن غذا را آغاز می‌كنند، هنگامی كه از پوشك گرفته می‌شوند (كه مناسب‌ترین سن 18 تا 36 ماهگی است)‌ و همچنین هنگام مدرسه رفتن، به علت كثیفی دستشویی مدارس، معمولا كودكان از رفتن به دستشویی امتناع می‌‌كنند. احساس درد هنگام دفع باعث می‌شود كودك خودش را نگه دارد و این دایره معیوب ادامه یابد.

دکتر سیاری اصلاح عادات غذایی بچه ها را بهترین راه کنترل این بیماری عنوان کرد و گفت: بیشتر غذاها و مایعات به بهبود یبوست كمك می‌كند، این غذاها شامل میوه‌های تازه است كه پی از شستشوی کامل با پوست خورده ‌شود، مانند سیب، انگور، هلو، انجیر و آلو همچنین میوه‌های تازه كه دارای آب زیادی است از قبیل هندوانه و طالبی كه باید به زنجیره غذایی بچه‌ها افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی كودكان نیز از دفع می‌ترسند و آگاهانه جلوی آن را می‌گیرند كه والدین باید توالت رفتن را به آنها آموزش دهند اگر یبوست برای مدت طولانی باقی بماند و با رژیم غذایی برطرف نشود، مراجعه به پزشك ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha