سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 66707
سلامت نیوز : انجام ورزش همراه پیروی از یك رژیم غذایی مطلوب به كاهش وزن كمك می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ نتایج یك مطالعه روی گروهی از افراد ضمن بیان این كه استفاده از یك رژیم غذایی مطلوب به تنهایی بیشتر از انجام فعالیت بدنی باعث كاهش وزن می‌شود، نشان می‌دهد كه انجام ورزش به همراه آن نیز دارای اثرات بسیار مطلوبی است.

براساس این گزارش محققان افزودند: برنامه‌های ورزشی اگرچه می‌توانند منجر به سوزاندن كالری بیشتری شوند اما بسیاری از افراد بر این باور اشتباهند كه در صورت انجام ورزش می‌توانند هرچه می‌خواهند بخورند چرا كه با ورزش كالری آن را می‌سوزانند.

نتایج حاصل از این مطالعه افزود: تنها هنگامی نتایج بهتر نمایان خواهند شد كه در صورت انجام ورزش از یك رژیم غذایی سالم شامل استفاده از غلات، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین و همچنین چربی‌های سالم استفاده شود و از خوردن مواد غذایی پركالری و دارای ارزش غذایی پایین اجتناب كرد.

به گفته محققان داشتن رژیم غذایی مطلوب برای كاهش وزن بسیار مهم است اما ورزش نیز دارای مزایای بسیار مهمی از جمله كاهش استرس و اضطراب، بهبود خلق و خو، كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت و برخی از سرطان‌هاست و همچنین انجام ورزش ضمن این كه می‌تواند باعث تقویت ماهیچه‌ها شود تا حدی از شل شدن پوست نیز جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha