سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 66716

اورژانس‌های بین جاده‌ای باید برای کاهش اتلاف وقت در رسیدن به محل سانحه و ارائه خدمات به مصدومان افزایش یابند.

اورژانس‌ های بین جاده‌ای گسترش یابد

سلامت نیوز : حسینعلی شهریاری در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار کرد: درصد قابل توجهی از مرگ و میرهای تصادفات جاده‌ای در مسیر انتقال مصدوم از محل حادثه تا بیمارستان است.

وی افزود: این مرگ و میر ناشی از دسترس نبودن آمبولانس و وسائل نقلیه بیمارستان بوده که سبب حمل مصدوم توسط عموم جامعه می‌شود بنابراین آگاهی و آموزش عموم جامعه امری ضروری است.

شهریاری با بیان اینکه نیازمند آموزش بیشتر عموم جامعه و به تعبیری آموزش همگانی در حوزه ترافیک و خدمات درمانی پس از تصادف هستیم، خاطر نشان کرد: در حین انتقال مصدوم پس از تصادف باید آموزش‌هایی داده شود؛ تا از هر گونه خطرات از جمله قطع نخاع، خون‌ریزی داخلی مانند خونریزی شکمی و اندام‌ها، انسداد راه تنفسی با اقدامات از پیش آموزش دیده جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: رسانه و بخش‌های مرتبط با این امر چون صدا و سیما، اورژانس، آموزش و پرورش و دانشگاه می‌توانند نقش مؤثری در آموزش و تبلیغات همگانی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی شبکه سلامت یادآور شد: این شبکه که هم‌اکنون در تهران راه‌اندازی شده با گسترش خود در تمام استان‌ها می‌تواند در حوزه آموزش مؤثر و کارآمد ظاهر شود.

شهریاری ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته در سال‌های گذشته در بخش تصادفات این بود که مصدوم را به راحتی پذیرش می‌کردند و این شانس بیشتری را برای بهبود مصدوم فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش نقش مهمی در میزان بهبود مصدوم دارد اما برخی مسئولیت‌ها با وجود نیروهای متخصص امکان‌پذیر است و از همین حیث باید در جاده‌ها اورژانس‌های بین جاده‌ای برای کاهش اتلاف وقت در رسیدن به محل سانحه و ارائه خدمات به مصدوم افزایش یابد.

وی با برشمردن مؤلفه‌های مؤثر در کاهش مرگ و میر تصادفات به ویژه تصادفات جاده‌ای خواستار گسترش اورژانس‌های بین جاده‌ای شد.

دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه امسال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha