سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶

محققان به تازگی فهمیده‌اند آلودگی هوا در ابتلای بچه‌ها به اوتیسم هم مؤثر است. بله خبر تلخی است اما واقعیت دارد!

آلودگی هوا اوتیسم می‌آورد
سلامت نیوز : آلودگی هوا هزار و یک درد و مرض با خود می‌آورد. اما شاید برایتان جالب باشد که بگوییم محققان به تازگی فهمیده‌اند آلودگی هوا در ابتلای بچه‌ها به اوتیسم هم مؤثر است. بله خبر تلخی است اما واقعیت دارد! محققان دریافتند کودکان مبتلا به اوتیسم در دوران بارداری مادر یا در سال اول زندگی خود بیشتر در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دیگر آلاینده‌ها بوده‌اند.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با بررسی 279 کودک مبتلا به اوتیسم و 245 کودک از گروه شاهد و ارزیابی محل زندگی آنها دریافتند در مقایسه با کودکان گروه شاهد، کودکان مبتلا به اوتیسم در دوران بارداری مادر و یا در سال اول زندگی خود بیشتر در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دیگر آلاینده‌ها بوده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ براساس این گزارش محققان با مشاهدات بیشتر خود افزودند: مواجهه با آلاینده‌ها شامل ذرات معلق 5/2 میکرونی و کوچکتر در مقیاس دیامتر (PM 5/2) و همچنین ذرات معلق 10 میکرونی و کوچکتر در مقیاس دیامتر به ویژه دی‌اکسید نیتروژن طی زمان حاملگی و همچنین سال اول زندگی کودک با افزایش خطر ابتلاء به اوتیسم در ارتباط است که این ارزیابی با استفاده از اندازه‌گیری آلودگی هوا در سطوح محلی و منطقه‌ای حاصل شده است.

گفتنی است: ذرات معلق یکی از شش آلاینده بسیار خطرناک است که می‌تواند عاملی برای وقوع بیماری‌های قلبی نیز باشد. این را هم بدانید که به گفته محققان ذرات معلق

pm 5/2 خطرناک ترین ذرات بوده چرا که با قطری بیش از اندازه کوچک به راحتی وارد ریه‌ها شده و می‌توانند باعث بیماری خطرناک ریوی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha