چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 66723

تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی هر سال با تأخیر 4 تا 6 ماهه در تابستان هر سال اعلام می‌شود‌. موضوعی که همواره مورد اعتراض جامعه پزشکی و بیمارستانهای کشور است.

تعرفه‌های پزشکی سال ۹۲، اسفند اعلام می‌شود
سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: میزان تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی سال آینده با کارشناسی بین وزارت بهداشت و بیمه‌ها برای بخش دولتی و با همکاری نمایندگان بیمارستانهای خصوصی برای بخش خصوصی تقریباً مشخص شده است و قرار است با پیگیری سرپرست جدید وزارت بهداشت جلسه شورای عالی بیمه قبل از شروع سال جدید و در اسفند سال جاری تشکیل شود تا تعرفه‌های سال آینده مصوب و اعلام شود.

وی ادامه داد: هنوز نمی‌توانیم میزان دقیق رشد تعرفه‌های پزشکی سال آینده را اعلام کنیم اما با توجه به افزایش هزینه‌ها قاعدتاً میزان رشد تعرفه‌های پزشکی باید متناسب با افزایش هزینه‌ها باشد اما تلاش دولت این است که افزایش تعرفه‌ها به نحوی باشد که پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا نکند و فاصله تعرفه‌های اعلامی با قیمت تمام شده خدمات را دولت جبران کند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: روز گذشته نیز نمایندگان بیمارستانهای خصوصی در جلسه‌ای با حضور طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت شرکت کردند و برای تعیین تعرفه‌های سال آینده تبادل نظر شد و سرپرست وزارت بهداشت قول داد که به زودی و قبل از شروع سال آینده با تشکیل شورای عالی بیمه تعرفه‌های سال آینده تصویب شود.

وی افزود: بنابراین امسال برای اولین بار تعیین تعرفه‌های پزشکی را قبل از تصویب بودجه کشور در مجلس و مستقل از آن در شورای عالی بیمه خدمات درمانی تصویب و اعلام می‌کنیم.

تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی هر سال با تأخیر 4 تا 6 ماهه در تابستان هر سال اعلام می‌شود‌. موضوعی که همواره مورد اعتراض جامعه پزشکی و بیمارستانهای کشور است. تعرفه‌های پزشکی امسال نیز خرداد با حدود 20 درصد رشد متوسط نسبت به سال قبل اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha