چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
سلامت نیوز : وضعیت این روزهای سازمان تامین اجتماعی شرایط چندان مناسبی برای یك سازمان بیمه‌یی و البته بزرگ‎ترین سازمان بیمه‎‌یی كشور نیست. بیش از 30 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی چشم به سازمانی برای دوران بازنشستگی و ازكار افتادگی خود دوخته‌اند، كه این روزها بیش از هر وزارتخانه و نهاد دیگری در كشور درگیر كشمكش‌های سیاسی است. از پس این دعواها و جدل‌های سیاسی، به تامین اجتماعی به چشم هر ارگان و نهاد و بازوی قدرتی نگاه می‌شود جز یك سازمان بیمه‌یی‌. این وضعیت در حالی است كه براساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، این سازمان 31 میلیون و 887 هزار و 667 بیمه شده اصلی و تبعی تنها در 6 ماهه اول سال 91 دارد. بدون شك منابع مالی این سازمان كه همه دعواهای سیاسی بر سر تصرف و استفاده از آن با نیت‌های سیاسی است، متعلق به 31 میلیون بیمه شده‌یی است كه هر ماه بخشی از حقوق خود را به حساب این سازمان واریز می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ بیمه‌ها و تامین اجتماعی در همه دنیا بیش از همه به یك ثبات مدیریتی نیاز دارند. ثباتی كه بتواند در طول زمان منابع سازمان را طوری مدیریت و تخصیص دهد و سرمایه‌گذاری كند كه آینده نسل‌های مختلف بیمه‌شده‌ را تضمین كند. اما جدا از دعواهای سیاسی، بر سر ریاست این سازمان پرحاشیه و بی‌متولی بودن این روزهای آن‌كه تبدیل به تیتر یك این روزهای روزنامه‌ها و سایت‌های خبری شده، نابسامانی‌های مدیریتی طی 6 سال گذشته و حضور بیش از 6 مدیر در راس این سازمان، نگرانی از بابت آینده بیمه‌شدگان را بیش از پیش كرده است. طی این سال‌ها كارگران و بیمه‌پردازان و حتی نماینده‌های كارگری به عنوان اصلی‌ترین صاحبان منابع این سازمان، چندان نقشی در مدیریت این سازمان نداشته‌اند؛ هر چه بود حضور پرحاشیه دولت در راس این سازمان ثروتمند بیمه‌یی بود.

تامین اجتماعی در حال حاضر تبدیل به یك بنگاه اقتصادی و سیاسی شده و منابع مالی آن برای دولتمردان و سیاست‌پردازان بیش از پیش وسوسه‌كننده شده است؛ تا حدی كه با وجود همه مشكلات اقتصادی و غیر اقتصادی كشور سه قوه درگیر ریاست پرتنش آن هستند. در پشت پرده تامین اجتماعی زد و بندهایی در حال اتفاق افتادن است كه تنها گوشه‌هایی از آن خبری می‌شود. دعوا بر سر ریاست و عضو شدن در هیات‌مدیره و مصادره اموال سازمانی كه هر دارایی و سرمایه‌یی دارد، حاصل بخشی از حقوق هرماهه ناچیز بیمه‌شده‌هایی است كه این روزها هیچ كس به فكر آنها و آینده‌شان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha