سلامت نیوز :  محمدرضا شمس اردکانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: داروهای گیاهی به دلیل تنوع و گستردگی‌شان در درمان اکنون زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند اما نباید داروهای سنتی را با داروهای گیاهی اشتباه گرفت.

وی ادامه داد: داروهای سنتی با داروهای گیاهی متفاوت هستند. داروهای گیاهی در علم امروز فیتوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند ضمن اینکه منشا بسیاری از داروهای شیمیایی ما هم چه مستقیم و چه غیرمستقیم گیاهی هستند.

وی ادامه داد: اما در داروسازی سنتی از گیاهان دارویی به صورت مفرد یا ترکیبی استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد میزان اثربخشی داروهای گیاهی گفت: استفاده از داروهای سنتی و گیاهی هزار سال قدمت دارد که خود موید اثربخشی این گونه داروهاست.

شمس اردکانی در مورد افزایش تعداد درمانگاه‌های طب سنتی در سطح تهران و حتی کشور گفت: اکنون 5 درمانگاه طب سنتی در سطح شهر تهران فعال هستند و بنا داریم تا تعداد درمانگاه‌های طب سنتی را در کشور افزایش دهیم.

به گفته شمس اردکانی اخیراً دانشکده طب سنتی در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ایجاد شده است که درمانگاه طب سنتی هم در آنها راه‌اندازی می‌شود.

شمس اردکانی از راه‌اندازی 2 درمانگاه طب سنتی در شهر یزد و مشهد خبر داد و گفت: استقبال زیادی از درمانگاه‌های طب سنتی تا کنون شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha