سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان شهید مدرس افزود: بیمارستانهای دولتی تحت پوشش این دانشگاه از این پس با عقد قرارداد و توافق با بیمه مرکزی قرار شده بیمه‌ها ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت:اگر تعرفه‌ها اصلاح شوند گامهای موثری برداشته خواهد شد و در این مسیر بیمه‌های مکمل باید در بیمارستانها حضور فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند بیمه مکمل حق پوشش خدمات بیمه پایه را ندارد درحالی که به نظر می‌رسد در بیمه‌های پایه مردم از دسترنج خود مبالغی را سرمایه گذاری می‌کنند در حالی که بیمه مکمل تمام این خدمات را با پرداخت 70 درصدی ارائه می‌دهد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه بیمه‌های مکمل در بخش خصوصی خدمات بسیار مناسبی ارائه داده‌اند،گفت: به همین منظور با رئیس بیمه مرکزی توافقاتی انجام شده و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه باید با بیمه مکمل قرارداد بسته و طبق قرارداد 70 درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورود بیمه‌های مکمل را دلیل افزایش رضایتمندی مردم و خرید تجهیزات و توسعه طرح‌های تمام وقتی در بیمارستانها دانست.

وی با اشاره به سیاست وزارت بهداشت در مورد واگذاری مدیریت بخش‌ها به رؤسای بخش‌های بیمارستانی،گفت: وزارت بهداشت قول داده است اختلاف تعرفه واقعی و تعرفه‌ای که هم‌اکنون وجود دارد را با واگذاری مدیریت بخش‌ها پرداخت کند. یعنی وارد توافقنامه شود و هرکدام از روسای بخش‌ها که مدیریت و مسئولیت بخشی را برعهده بگیرند می‌توانند تا پایان سال از ارزش افزوده بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بنابراین رؤسای بخش‌های بیمارستانی اعلام آمادگی کنند چرا که ما شرایط واگذاری را داریم و اگر ضریب اشغال تخت بالا رود، تعداد روزهای بستری کاهش یابد و اقدامات سرپایی بیشتر شود پزشکان و پرستاران می‌توانند از ارزش افزوده ایجاد شده در این مدت بهره‌مند شده و در پایان سال آن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در دو، سه سال اخیر واگذاری را در بیمارستان شهید فهمیده اجرا کردیم و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده در بیمارستان توزیع شد.

ابوالقاسمی گفت: فاصله بین قیمت تمام شده و تعرفه موجود، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد بنابراین باید از طریق اعتبارات متمرکز وزارت بهداشت جبران شوند؛ شاید این واگذاری راهی برای همکاری بیمه‌های مکمل باشد تا بهتر از گذشته از منابع مالی آنها بهره‌مند شویم.

وی درباره بیمارستان شهید مدرس گفت: اورژانس این بیمارستان شرایط مطلوبی را نداشت بنابراین با نامه نگاری از سوی وزارت بهداشت قرار شد اصلاحاتی در آن انجام گیرد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه مردم امیدشان به اورژانسهای بیمارستانی است تصریح کرد: در بخش اورژانس تحویل گرفتن سریع بیماران بسیار اهمیت دارد، طبق مطالعه وسیعی که در دنیا انجام شده 95 درصد میزان رضایتمندی بیماران با نحوه برخورد پرسنل اورژانس با بیماران ارتباط مستقیم دارد و خدمات پزشکی فقط 5 درصد را شامل شده ‌است.

ابوالقاسمی افزود: بنابراین اگر بهترین جراح‌ها را داشته باشیم اما وقت مناسب برای بیماران صرف نکنیم فقط 5 درصد از رضایتمندی را کسب کرده‌ایم.

ابوالقاسمی استقرار پزشک مقیم اورژانس را باعث افزایش سطح رضایتمندی دانست و گفت: پاسخگویی در بخش اورژانس باید افزایش یابد بنابراین گاهی پیچیده‌ترین اقدامات را انجام می‌دهیم اما پاسخگویی مناسب، توجیه کردن بیمار و رسیدگی به همراه بیمار را فراموش می‌کنیم که باید این در اولویت برنامه‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha