چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 66770
سلامت نیوز : محققان دریافتند که شرایط جغرافیایی نقش عمده‌ای بر روی بیماریهای تنفسی از قبیل آلرژی، ‌آسم و ایمونولوژی ایفا کند.

محققان دانشگاه ملبورن در استرالیا تحقیقات طولی بهداشت و درمان را انجام دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان با بررسی اطلاعات 5729 شرکت کننده دریافتند که افرادی که در نزدیکی خط استوا زندگی می‌کردند با خطرات بیشتری از بیماری آسم روبه‌رو شده‌اند.

تحقیقات نشان داد که خطرات ابتلا به تب یونجه 28درصد بالاتر بود از خطرات مبتلا به آلرژی غذایی بود و خطرات بیماریهای ناشی از حساسیت به گرد و غبار بالای 41درصد در مقایسه با افراد غیر آتوپیک است.

در حالی که خطر تب یونجه 28 درصد بالاتر بود خطر ابتلا به آلرژی به مواد غذایی 38 درصد بود. خطرات حساسیت به گرد و غبار در مقایسه با افراد غیرآتوپیک (افرادی که فاقد این حساسیت هستند) 41 درصد بیشتر بود.

ضایعات پوستی از جمله شایعترین علل مراجعه به پزشکان و داروخانه‌ها محسوب می‌شوند. علت آن است که عوامل متعددی چه آلرژیک و چه غیرآلرژیک ممکن است باعث بروز ضایعات پوستی شوند.

درماتیت آتوپیک (Atopic Dermatitis)، نوعی اختلال ژنتیکی است که در سال 1892 میلادی به عنوان خارش سرشتی معرفی شد و در اروپا به عنوان خارش بسنیر شناخته می‌شد.

بیش از اندازه در معرض اشعه UV-B قرار گرفتن به افزایش خطرات در این شرایط منجر می‌شود.

اشعه ماورای بنفش نور خورشید به 3 دسته UVB (طول موجهای 0٫320 و 0٫29 میکرومتر)، UVA (طول موجهای 0٫400 و 0٫320 میکرومتر) و UVC (طول موجهای کوتاهتر از 0٫29 میکرومتر) با طول موج‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، حدود 95 درصد اشعه ماورای بنفش خورشید که به سطح زمین می‌رسد از نوع UVA است.

اشعه فرابنفش (UV) همواره تهدیدی برای بشر بوده است با این حال انسانها دائماً در معرض پرتوهای مضر این اشعه قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha