سلامت نیوز : بهرام بنده یزدانی صبح امروز در مراسم افتتاح این بخش با اشاره به آمار مراجعان دی افزود: تعداد مراجعان به اورژانس و بخش جنرال (عمومی) این بیمارستان حدود 5 هزار نفر گزارش شد و 864 نفر تحت درمان اورژانس قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: 60 درصد از بیماران در بخش قلب و  40 درصد در بخش‌های مختلف بستری شده‌اند. به طور کلی 800 نفر از طریق اورژانس این بیمارستان بستری شدند و از طریق اورژانس 115،  76 بیمار پذیرش شده است.

رئیس بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس گفت: میزان ترک با رضایت بیماران در ماه گذشته 15 درصد بوده که در این ماه 9 درصد شده است. همچنین اتاق احیا در اورژانس 3 نفر را پذیرش کرد که متأسفانه 40درصد از احیای بیماران در ماه گذشته ناموفق بوده است.

یزدانی در مورد سطح تریاژ این بیمارستان نیز گفت: در سطح 1 و  2 زمان رسیدگی بین صفر تا 2 دقیقه، در مرحله سوم 3 دقیقه و در سطوح چهارم و پنجم در اولین فرصت رسیدگی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 3 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و این آمار به دلیل اپیدمی آنفلوآنزا و بیماری‌های فصلی بوده است که انتظار می‌رود تا پایان ماه به بیش از  5 هزار نفر افزایش یابد.این آمار در سال گذشته 5 هزار و 734 نفر بوده است.

رئیس بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس اظهار کرد: در اورژانس این بیمارستان 11 تخت عمومی، 7 تخت CPU‌ که مجهز به تست ورزش است، فعال است.

وی با انتقاد از کمبود نیروی پرستار و پرسنل در بخش اورژانس گفت: با استانداردهای پرستاری فاصله داریم چرا که طبق استانداردها به ازای هر تخت 1.9 پرستار لازم است در حالی که در این بخش هر 3 تخت یک پرستار دارد و 7 تخت قلب، 9 پرستار دارد که در برخی شیفت‌ها 2 تا 3 پرستار مستقر است.

یزدانی افزود: در اورژانس عمومی 20نیروی کارشناس پرستاری،یک بهیار و یک کمک بهیار فعالیت می‌کنند که با این تعداد، استهلاک نیرو افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha