چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 66775

سلامت نیوز : انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد وضعیت اساتید بازنشسته در وزارت بهداشت افزود: مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی در مورد بازنشستگی اعضای هیئت علمی و اساتید مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به این منظور دانشیاران و اساتید در وزارت بهداشت با سن 70 سالگی بازنشسته می‌شوند.

رئیس مرکز امور هیئت‌ علمی وزارت بهداشت اظهار کرد: نسبت دانشجو به استاد با افزایش سن بازنشستگی ارتقاء داده می‌شود چرا که این نسبت در برنامه پنجم توسعه نیز لحاظ شده است.

وی گفت: در قانون جدید جذب اساتید جوان و با تجربه بیشتر شده و افرادی که مرتبه علمی بالایی دارند طبق قانون برنامه پنجم جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

محسنی بندپی تصریح کرد: در وزارت بهداشت شاخص دانشجو نسبت به استاد بین 10 تا 12 دانشجو به ازای هر استاد است به طوری که در رشته فوق تخصصی هر 2 دانشجو یک استاد، رشته دکتری هر 3 دانشجو یک استاد،در کارشناسی ارشد هر 6 دانشجو یک استاد و در مقطع کارشناسی هر 15 دانشجو یک استاد باید داشته باشد.

وی در مورد تعداد اساتید بازنشسته در سال جاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بسیاری از اساتید متقاضی بازنشستگی بودند اما با تجدید نظر در قانون بازنشستگی و افزوده شدن سن 70 سالگی تعداد کمی از افراد بازنشسته می‌شوند.

رئیس مرکز امور هیئت‌علمی وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: تعدادی از اساتید به دلیل ابلاغ قانون تمام‌وقت شدن پزشکان و عدم حضور همزمان در بخش دولتی و خصوصی، تقاضای بازنشستگی داده‌اند.

محسنی بند‌پی افزود: البته به دلیل اینکه قبل از ابلاغ این قانون شرایط بازنشستگی مهیا شده به نظر می‌رسد بسیاری از این اساتید وضعیت خود را ادامه داده و همکاری خود را قطع نکنند.

وی اعلام برنامه‌ استخدام و بازنشستگی اساتید در سال آینده را به ماههای آینده موکول کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha