سلامت نیوز : محمد جعفریان در گفت‌وگو با فارس در مورد جزئیات طرح ملی دادرس که صبح امروز با معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش به امضا رسید اظهار داشت: طرح ملی «دادرس» مخفف عبارت «دانش آموزان آماده در روزهای سخت» است.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه طرح ملی دادرس در سطح 15 هزار مدرسه مقطع راهنمایی دخترانه و پسرانه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گفته جعفریان 2 و نیم میلیون دانش آموز در پایه دوم و سوم راهنمایی 8 سرفصل کمک‌های اولیه و امدادی را آموزش می‌بینند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تأکید براینکه سرفصل‌های آموزشی بر اساس تحقیق و پژوهشی که در مورد حوادث شایع در مدارس انجام شده ارائه می‌شود گفت: آموزش پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی مصدومان، پانسمان،‌بانداژ و آتل بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم و اطفای حریق در قالب چند مانور تمرین و آموزش داده می‌شود.

جعفریان تأکید کرد: پس از اتمام آموزش‌ها دانش آموزان در یک المپیاد ملی در این زمینه به رقابت می پردازند.

وی به نحوه اجرای طرح ملی دادرس در مدارس راهنمایی اشاره کرد و گفت: 30 هزار مربی شامل مدیر و یک معلم در هر مدرسه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و با امکانات هلال احمر در شعب و شهرستانها نکات را به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

وی اظهار امیدواری کرد تا این آموزش‌ها در مدت زمان باقیمانده سال جاری و سال آینده تحصیلی به دانش آموزان ارائه شود.

جعفریان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری در مقطع دوم دبیرستان یک درس در کتاب آمادگی دفاعی برای آموزش‌های امداد و نجات گنجانده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha