سلامت نیوز : سید منتظر شبر در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: تهران به دلیل حجم بالا و گستردگی، بافت شهری متفاوت و زلزله خیز بودن نیازمند امدادگران آشنا با تمام محلات و خیابان‌ها است تا در مواقع بحران در بهترین زمان وارد عملیات کمک رسانی شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تهران با اشاره به امضای تفاهمنامه بین هلال احمر و سازمان تاکسیرانی افزود: این برای نخستین بار است که رانندگان تاکسی تحت آموزش‌های تخصصی امدادگری قرار می‌گیرند.

شبر طرح بزرگ آموزش امداد و کمکهای اولیه به رانندگان تاکسی را طرحی چند منظوره عنوان کرد و گفت: یکی از مزایای این طرح  امداد رسانی احتمالی در لحظه به مردم شهر تهران است و تا زمانی که گروه‌های تخصصی امدادی به صحنه حادثه برسند، امدادگران تاکسیران امداد و کمک‌های اولیه را در صحنه انجام داده و مدیریت حادثه نموده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: از آنجایی که برخی دفاتر تاکسیرانی و تاکسی‌ها مجهز به بی‌سیم و ارتباط با یکدیگر هستند امدادگران تاکسیران می‌توانند در لحظه گزارش حادثه را مخابره کنند تا تیم‌های تخصصی امدادگران هلال احمر تهران وارد عمل شوند.

شبر با اشاره به شبانه‌روزی بودن خدمات تاکسیرانی در تهران گفت: امدادگران تاکسیران در پایتخت به طور شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد تا در مواقع بحران به‌عنوان عضو داوطلب هلال احمر بتوانند به مردم خدمت کنند و نیز تمام تاکسی‌های فعال در این طرح مجهز به کیف‌های کمک‌های اولیه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر پایتخت تأکید کرد: رانندگان تاکسی بعد از طی دوره آموزش امدادگری به عضویت هلال احمر درآمده و گواهینامه امدادگری دریافت می‌کنند تا در حوادث شهری حضور پیدا کنند و کمک رسانی را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در پایتخت عملیاتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha