چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 66780

سلامت نیوز : کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند کم خوابیدن نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، بلکه افرادی که خواب شبانه آنها کوتاه یعنی بین 5:30 تا شش ساعت است معمولا برای کاهش وزن بیشتر با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این کارشناسان تاکید دارند افرادی که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند، در طول روز بیشتر کالری مصرف می‌کنند. به همین ترتیب هر چه میزان کمبود خواب در فرد بیشتر باشد، تغییرات هورمونی خاصی را تجربه می‌کند که روی سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد افرادی که کمبود خواب شبانه ندارند در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کنند. در عوض در افرادی که فقط پنج ساعت خواب شبانه دارند، میزان ترشح هورمون گرسنگی موسوم به «گرلین» افزایش می‌یابد و در نتیجه این افراد در ساعات بیداری بیشتر احساس گرسنگی می‌کنند. به علاوه کم خوابی می‌تواند تمایل به مصرف غذاهای چرب را افزایش دهد. از سوی دیگر چون هورمون گرلین، چربی را در بدن نگه می‌دارد، لذا متخصصان تغذیه بر این باور هستند که در افراد کم خواب چربی بیشتری در بدن ذخیره می‌شود. این هورمون از طرف دیگر موجب کاهش سوخت و ساز کالری‌ها شده و تولید گلوکز را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha