سلامت نیوز : سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان، ضمن تکذیب اخبار توقف اجرای نسخه (02) پزشک خانواده در تهران، از ادامه اجرای این برنامه خبر داد و گفت: از همان روز اول اجرای طرح مذکور اعلام شد که نسخه 02 پزشک خانواده در شهرستان‌های اسلام‌شهر و شهرری اجرا می‌شود که این نسخه هم‌اکنون در حال اجراست و متوقف نشده است.

سید عبدالله عمادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر این که اصلا نسخه ( 02) پزشک خانواده در سایر شهرستان تهران اجرا نشده است که متوقف شود، افزود: براساس توافقاتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت بهداشت صورت گرفته، قرار شد نسخه 02 تنها در دو شهرستان استان تهران اجرا و در صورت موفق بودن به کل استان تهران تعمیم داده شود.

وی در خصوص علت اتخاذ چنین تصمیمی توضیح داد: استان تهران به علت وسعت و دارا بودن جمعیت چند میلیونی، شرایط خاص خود را دارد و اگر می‌خواستیم از ابتدا این نسخه را در کل شهرستانهای استان تهران اجرا کنیم، ممکن بود به تمام اهداف مورد نظر دست نیابیم.

سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان در ادامه این گفت‌وگو همچنین هرگونه دیرکرد در پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد را نیز رد کرد و اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال ارائه مطالبات و پرداخت‌ها هستند و هیچ عقب‌نشینی در پرداخت‌ها صورت نگرفته است.

عمادی با اعلام این که هم اکنون 1400 داروخانه و 1350 پزشک خانواده در چهار استان فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و تهران، طرف قرار داد در نسخه‌ 02 پزشک خانواده هستند، عنوان کرد: پرداخت‌ مطالبات ماه به ماه انجام می‌گیرد؛ طبق نسخه 02 در پایان هر ماه 80 درصد از مطالبات کل اسنادی که به وزارتخانه ارسال می‌شود، بدون بررسی و به صورت علی‌الحساب به پزشکان خانواده و داروخانه پرداخت می‌شود و پس از بررسی اسناد نیز20 درصد مابقی پرداخت می‌شود.

وی همچنین به وجود تابلوهای پزشک خانواده در سایر نقاط شهر تهران به غیر از اسلامشهر و ری اشاره کرد و با انتقاد از چنین عملکردی گفت: این کار پزشکان بدون هماهنگی با سازمان سلامت صورت گرفته، لذا اصلا قرار نبوده بیمه‌ها در سایر نقاط تهران پرداختی بابت طبابت پزشکان در قالب نسخه 02 داشته باشند و حال با توقف کار این مطب‌ها، خبرسازی می‌شود که نسخه 02 در تهران متوقف شده است.

عمادی در این باره که برخی داروخانه‌ها از پذیرش نسخه پزشکان خانواده امتناع می‌کنند و در نهایت بیمار مجبور است دارو را با پرداخت پول تهیه کند، بیان کرد: در استان‌های فارس، مازندران و سیستان و بلوچستان چنین گزارشی نداشته‌ایم؛ در مورد استان تهران نیز در این زمینه بی‌اطلاع هستم و باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد، اما تا کنون چنین موردی شنیده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha