چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹

از اول آذر ماه که بروز موارد آنفلوانزا در کشور آغاز شد تا هم اکنون 2608 مورد مشکوک به این بیماری در 313 بیمارستان‌ کشور بستری شده‌اند که از این تعداد تنها 414 مورد به صورت قطعی به آنفلوانزا مبتلا شده اند.

مرگ 8 تن به دلیل آنفلوآنزا در کشور

سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با هشدار نسبت به شیوع آنفلوآنزا در دنیا و از جمله ایران بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: حدود 70 درصد موارد آنفلوانزا مربوط به آنفلوانزای H1N1 است که پیش از این به نام آنفلوانزا خوکی شناخته شده بود.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با (ایسنا)، در رابطه با برخی ابراز نگرانی‌ها مبنی بر شیوع آنفلوآنزای خوکی در برخی کشورها از جمله ایران، گفت: آنفلوانزای خوکی جزیی از آنفلوانزای فصلی است و هیچ تفاوتی با آن ندارد. امسال نیز این آنفلوانزا همراه با دیگر انواع آنفلوانزا در تمام دنیا از آمریکا گرفته تا ماداگاسکار و ... شایع شده است.

وی افزود: این آنفلوانزا همان آنفلوانزای فصلی است و در ایران نیز مانند سایر کشورها بیشترین موارد آنفلوانزا مربوط به آنفلوانزای H1N1 است که پیش از این به نام آنفلوانزا خوکی شناخته شده بود.

گویا تاکید کرد: از اول آذر ماه که بروز موارد آنفلوانزا در کشور آغاز شد تا هم اکنون 2608 مورد مشکوک به این بیماری در 313 بیمارستان‌ کشور بستری شده‌اند که از این تعداد تنها 414 مورد به صورت قطعی به آنفلوانزا مبتلا شده و مابقی به دیگر انواع عفونت‌ها مبتلا شده‌اند. همچنین این بیماری از ابتدای همه‌گیری تاکنون هشت مورد مرگ به دنبال داشته است که اغلب این موارد مربوط به بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای بویژه قلبی و ریوی بوده که به نوع شدید این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی تاکید کرد: موارد بستری در بیمارستان‌ها مربوط به انواع شدید بیماری بوده و موارد خفیف آن معمولا آزمایش نمی‌شوند. بنابراین موارد مذکور تعداد قطعی کل موارد آنفلوانزا در کشور نیست. اما در مجموع حدود 70 درصد موارد بروز آنفلوانزا در کشور مربوط به نوع H1N1 بوده و مابقی مربوط به نوع B و درصد کمی هم مربوط به انواع دیگر آنفلوانزا بوده است.

گویا تاکید کرد: فصل آنفلوانزا و میزان بروز آن هنوز تمام نشده و این بیماری از تهران گرفته تا مناطق شمال و شمال غربی کشور شایع است. وزارت بهداشت نیز به صورت روزانه این بیماری را رصد کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha