چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 66790

سلامت نیوز : یک متخصص فیزیوتراپی با بیان اینکه وسایل و روش‌های الکتروتراپی مثل تحریکات الکتریکی، امواج اولتراسوند، مادون قرمز و لیزر از جمله راهکارهای درمانی گردن درد هستند، گفت: تمرینات کششی برای افزایش انعطاف‌پذیری بافت و ماهیچه‌های اطراف گردن، تمرینات تقویتی برای افزایش قدرت و تحمل عضلات اطراف گردن با تجهیزات و امکانات روز دنیا، تمرینات تخصصی الاستیک تراپی نیز می‌توانند در بهبود دردهای گردنی موثر واقع شوند.

دکتر ابراهیم عباسی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه درد ناحیه گردن در مناطق متفاوتی ظاهر می‌شود، تصریح کرد: گاهی درد در قاعده ناحیه گردن ظاهر می‌شود. گاه علاوه بر قاعده گردن درد به طرف شانه‌ها انتشار می‌یابد و در مواردی نیز درد از ناحیه گردن آغاز و کل اندام فوقانی را درگیر می‌کند. برخی اوقات نیز درد گردن در نواحی گیج‌گاهی سر و یا پشت سر احساس می‌شود.

وی در ادامه به توضیح برخی علل بروز دردهای گردنی پرداخت و با بیان اینکه دیسک بین مهره‌ای نقش واشری را بازی می‌کند که بین مهره‌های گردن قرار گرفته است و ضمن تسهیل انجام حرکات مهره‌ای، فشارهای وارده را نیز جذب می‌کند، عنوان کرد: حرکات شدید و ناگهانی در ناحیه گردن موجب اعمال فشارهای سنگین زیادی بر دیسک‌ها می‌شود.

وی افزود: گاهی فشارهای وارده به قدری شدید است که فیبرهای اطراف دیسک پاره شده و هسته ژلاتینی دیسک بیرون می‌ریزد. این حالت را فتق دیسک بین مهره‌ای می نامند.

عباسی اسپاسم عضلات گردن یا گرفتگی عضلات گردن را یکی دیگر از علل متداول گردن درد دانست و گفت: یکی از واکنش‌های دفاعی بروز درد در هر ناحیه ایجاد اسپاسم حفاظتی در عضلات منطقه مزبور است.

وی ادامه داد: ضایعات ناشی از تصادفات نیز علت دیگر است. با افزایش تعداد خودروها در سطح خیابان و جاده‌ها وافزایش سرعت اتومبیل‌ها آسیب‌های ناشی از تصادفات یکی از علل شایع ضایعات ناحیه گردن است. ضایعه شلاقی (Whiplash) غالبا در حین تصادفات بر اثر ترمزهای ناگهانی و شدید به وقوع می‌پیوندد.

این متخصص فیزیوتراپی درباره راهکارهای درمانی گردن درد اظهار کرد: ابتدا گردن به طور دقیق معاینه می‌شود تا منشأ درد و مشکل را پیدا کنند و سپس از یک برنامه درمانی مناسب برای بهبود علائم بیمار استفاده می‌نمایند. بسته به نوع و میزان آسیب از روش‌های مختلفی به منظور درمان استفاده می شوند.

وی با بیان اینکه وسایل و روش‌های الکتروتراپی مثل تحریکات الکتریکی، امواج اولتراسوند، مادون قرمز و لیزر از جمله راهکارهای درمانی گردن درد هستند، گفت: تمرینات کششی برای افزایش انعطاف‌پذیری بافت و ماهیچه‌های اطراف گردن، تمرینات تقویتی برای افزایش قدرت و تحمل عضلات اطراف گردن با تجهیزات و امکانات روز دنیا، تمرینات تخصصی الاستیک تراپی نیز می‌توانند در بهبود دردهای گردنی موثر واقع شوند.

وی افزود: به کمک متخصصان فیزیوتراپیست مجرب، نه تنها گردن درد شما درمان می شود بلکه با برنامه‌های خاص از عود و بروز مجدد آن جلوگیری می شود و شما می‌توانید به فعالیت‌های طبیعی زندگی خود بازگردید.

عباسی با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران به طور مکرر دچار آسیب‌های جدی گردن می‌شوند، افزود: کشتی‌گیران و جودوکاران به ویژه تحت درمان‌های فیزیوتراپی ظرف چند روز قرار گرفته و سپس به ورز‌ش‌های حرفه‌ای خود باز می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha