سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به جلسه‌ی این کمیسیون گفت: به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی در مورد داروهای نوترکیب باید توسط افرادی با مسوولیت بیشتر انجام شود تا منجر به بالا رفتن توقع جامعه نشود.

بهمن آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با (ایسنا) در مورد جلسه‌ی عصر روز گذشته این کمیسیون اظهار کرد: اولین بحث مطرح شده در جلسه‌ی عصر، گزارشی از پیشرفت‌های کشور در ساخت داروهای نوترکیب بود.

وی در مورد جزییات این گزارش گفت: اعضای کمیسیون می‌خواستند که اطلاعات بیشتری در مورد روند پیشرفت در ساخت داروهای نوترکیب به آنها ارایه شود.

آریایی‌نژاد ادامه داد: در مورد ساخت داروهای نوترکیب لازم است که اطلاع‌رسانی شفاف‌تر توسط افرادی با مسوولیت بیشتر بیان شود. اعضای کمیسیون می‌خواهند بدانند که چه ظرفیت‌هایی در رابطه با تولید داروهای نوترکیب ایجاد شده و هم‌چنین تولید تجاری این داروها در چه مرحله‌ای است.

وی هم‌چنین تاکید کرد: اطلاع‌رسانی غلط در مورد ساخت داروهای نوترکیب منجر به بالا رفتن توقع جامعه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد جلسه عصر روز گذشته کمیسیون گفت: موافقت با عضویت کشور در سازمان بین‌المللی پزشکی نظامی برای تبادل اطلاعات، دستور دیگر جلسه‌ی عصر بود.

آریایی‌نژاد ادامه داد: کشور ما تا به حال به عنوان غیرعضو در کنفرانس‌های سازمان بین‌المللی پزشکی نظامی حضور داشته است و حتی مقالات ارایه شده از سوی ایران تا به حال توانسته در کنفرانس‌های این سازمان رتبه‌هایی را هم به دست بیاورد اما عضویت در آن نیازمند توجه و دقت بیشتری است. هم‌چنین به نظر ولایت فقیه نیاز دارد.

وی در مورد تصویب یا عدم تصویب عضویت در سازمان بین‌المللی پزشکی نظامی توسط کمیسیون گفت: این درخواست با اتفاق آرا در جلسه‌ی عصر تصویب شد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد آخرین دستور جلسه‌ی عصر امروز گفت: استفساریه‌ای در مورد بیمه‌های تامین اجتماعی در جلسه‌ی عصر بررسی شد.

آریایی‌نژاد با تاکید بر این‌که وضعیت بیمه‌های تامین اجتماعی اصلا خوب نیست، گفت: ساختار نظام سلامت و هم‌چنین ساختار نظام بیمه‌ای ما دچار مشکل است. اگر بیمه‌ها از نظر مالی با شرایط فعلی پیش بروند دچار مشکل خواهند شد.

وی با تاکید بر این‌که حقوق مردم در بیمه‌های تامین اجتماعی باید رعایت شود، اظهار کرد: هم‌چنین در این خصوص باید تدابیری برای متضرر نشدن بیمه‌ها دیده شود و بیمه‌ها لازم است با توجه به افزایش عمر افراد طوری عمل کنند که درآمد و هزینه‌ی آنها با هم هماهنگ باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha