چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 66803

استرس، نوع تغذیه، نوع آب و هوا و مصرف سیگار است و می‌توان با كاهش استرس و مصرف نكردن سیگار و تغذیه متعادل و مناسب از بروز آكنه و جوش جلوگیری كرد.

استرس و نوع تغذیه در بروز آکنه و جوش موثر است
سلامت نیوز :   دكتر سعید كشاورز متخصص پوست و مو با بیان این مطلب گفت: آكنه منافذ بسته شده غدد چربی (دانه‏‌های سرسیاه و سرسفید)، جوش‏‌ها و ضایعات عمیق‌تر (كیست‏‌ها یا ندول‏‌ها) است كه در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎‌ها و حتی بازوها بروز می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ وی افزود: آكنه و جوش‌های پوستی، در سنین بلوغ شروع می‌شود و چون سن بلوغ در دخترها زودتر است به شكل جوش‌های كوچك و بزرگ قرمزرنگ به همراه كیسه‌های چركی خونی روی صورت، بازو، كمر یا سینه پیدا می‌شود و شدت آن تحت تأثیر عوامل مختلف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: اگر فردی احساس می‌كند با خوردن نوشابه یا هر نوع خوراكی دیگر، جوش می‌زند باید پرهیز كند در غیر این صورت دستور رژیم غذایی برای جوش صادق نیست. آب و هوای گرم و مرطوب و دادن بخور برای از بین بردن آكنه و جوش اشتباه است، زیرا جوش با رطوبت بدتر می‌شود.

وی ابراز داشت: روش درمانی كه توسط متخصص پوست و مو پیشنهاد می‌‏شود، بسته به نوع آكنه متفاوت است. درمان، زمانی شروع می‌شود كه جوش‌ها خیلی بزرگ باشد و از خود جا باقی بگذارد.

دکتر کشاورز یادآور شد: جوش‌های سرسیاه و سرسفید لزوما نیازی به درمان ندارد مگر این‌كه خود فرد تحت فشار روحی باشد. اختلالات هورمونی زنان باعث بدتر شدن ضایعات می‌شود. درمان جوش، شامل كرم‌های موضعی است و اگر شدت داشته باشد، داروهای خوراكی و ضدهورمون مردانه نیز قابل استفاده است. پیلینگ و گاهی لیزر نیز در موارد شدید از سوی پزشك متخصص تجویز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha