پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۴
سلامت نیوز : حتماً تا به‌حال تشخیص داده‌اید که استرس موضوعی شخصی است. آنچه برای فردی تحمل‌ناپذیر و طاقت‌فرساست ممکن است برای دیگری موجب موفقیت شود؛ اما فارغ از اینکه چه عاملی استرس را در فرد ایجاد می‌کند، هر کسی می‌تواند یاد بگیرد که این فشار را از خود دور کند.اگر این علایم را دارید بدانید شما هم درگیر استرس هستید: ناتوانی در بخاطر آوردن کاری که می خواستید انجام دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ برهم خوردن وضعیت تعادل بدن، اعتراض کردن های بی مورد، اشکال در تصمیم گیری، کاهش دامنه توجه، انجام رفتارهای مخاطره آمیز، اختلال بینایی و شنوایی، علایم جسمی مانند سردرد، لرزش دست حالت تهوع، اشکال در تمرکز، سردرگمی و اختلال در جهت یابی، کاهش آستانه تحمل ناکامی، ناتوانی در حل مشکلات، دست برنداشتن از کار، حتی بعد از اتمام نوبت کاری در حالی که نیاز جدی به این کار نیست سرپیچی از دستورات، امتناع از ترک کردن محل خدمت استفاده ی بیش از حد از داروهای آرام بخش و سیگار دستپاچگی غیر معمول و خرابکاری، مشکلات خواب و بد بینی.

در ادامه روش هایی پیشنهاد می شود که با آنهامی توانید استرس را از خود دور کنید.

خودتان سرنوشت را رقم بزنید: یادآوری این نکته به‌خودتان می‌تواند به شما کمک کند که حتی در موقعیت‌های فوق‌العاده استرس‌زا، خونسردی خود را حفظ کنید. سعی نکنید نقش اول نمایشی غم‌انگیز را بازی کنید.

وقتی مشکلی استرس‌زا پیش می‌آید به‌خودتان بگویید: دنیا به آخر نرسیده! این کار به شما کمک می‌کند تا بر اوضاع تسلط یابید.

با دیگران به توافق برسید: قبول کنید که شاید همیشه به چیزی که می‌خواهید نرسید؛ زیرا این پذیرش استرس را کاهش می‌دهد.

جسور باشید نه ستیزه‌جو: تفاوت بسیاری بین جسارت و ستیزه‌جویی وجود دارد. با این حال اغلب افراد این دو را با هم اشتباه می‌کنند. برای حفظ جسارت نیازی به بالا بردن صدا یا پررویی نیست تفاوت این دو را از یکدیگر تشخیص دهید و به این ترتیب از استرس خود بکاهید.

برای خود ارزش قایل شوید: این مهم‌ترین نکته در کنترل استرس است. معنایش این است که یاد بگیرید به دیگران اجازه ندهید که شما را گول بزنند، تهدید کنند. اگر نمی‌دانید که چگونه با این مشکل روبه‌رو شوید از افرادی که آنها را تحسین می‌کنید، کمک بگیرید. دقت کنید که آنها چگونه بر اوضاع تسلط پیدا می‌کنند و به چه نحو با آنچه شما دشوار می‌دانید کنار می‌آیند.

صادق و درستکار باشید: بخصوص در مورد احساسات خود بیاموزید از کاه کوه نسازید. به‌طور مثال اگر با بهترین دوست خود اختلاف‌نظر پیدا کردید کار را به عصبانیت بیش از حد نکشانید.

جمله خونسرد باش را پیش خودتان تکرار کنید: وقتی که احساس ترس یا استرس می‌کنید این جمله را نه با صدای بلندبلکه در ذهن خود تکرار کنید. چندین بار تکرار این جمله به‌آرامی واقعاً به شما کمک می‌کند تا خونسردی خود را حفظ کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha