پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۱
سلامت نیوز :  سعید مرتضوی صبح روز گذشته از زندان آزاد شد و ساعاتی بعد در سازمان تامین اجتماعی حضور یافت. ظاهرا قاضی پرونده با قرار سعید مرتضوی موافقت كرده و مرتضوی كمتر از 48 ساعت بعد از بازداشت و پیش از آنكه رییس‌جمهور از سفر مصر برگردد و آن‌طور كه در جمع خبرنگاران گفته بود بازداشت او را به طور جدی پیگیری كند، از زندان آزاد شد. مرتضوی دوشنبه‌شب و موقع خروج از محل كارش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. پس از دستگیری او خبرها حاكی از آن بود كه تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی علت بازداشت او بوده است. چرا كه پیش از این دیوان عدالت اداری و همچنین معاونت نظارت مجلس و برخی از نمایندگان مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی و قابل پیگرد قضایی عنوان كرده بودند. هر چند سعید مرتضوی در پرونده كهریزك نیز به همراه تعدادی از همكارانش از كار معلق شد و پرونده او در آن مورد هم همچنان باز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ با این وجود پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران روز چهارشنبه اعلام كرد پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی شد. بر اساس این خبر پس از تكمیل تحقیقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تامین مناسب آزاد شد. این پایگاه همچنین اعلام كرده از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعكس شده در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی هم، مرتضوی در جمع اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران سازمان تامین اجتماعی حضور یافت و این‌طور گفت: «متاسفانه در روزهای گذشته بخشی از انرژی مدیران سازمان در بحث استیضاح گرفته شده و با توجه به اینكه این سازمان باید در مدت باقیمانده از سال به صورت ویژه به امور بیمه‌شدگان بپردازد تا پرداخت حقوق و مستمری‌ها با مشكل مواجه نشود از همه مسوولان سازمان می‌خواهم كه با تلاش مضاعف در این راه خانواده تامین‌اجتماعی را شاد و همانند گذشته مشكلات را حل كنند.»

مرتضوی در نخستین ساعات حضورش در تامین اجتماعی همچنین گفت: «اینجانب خود را در همه حال سرباز ولایت می‌دانم و در طول خدمت خود در دستگاه قضا ثابت كرده‌ام كه ذره‌یی از راه ولایت كوتاه نخواهم آمد و مطیع ولایت خواهم ماند.»اسدالله عباسی، سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی هم در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت درباره تعیین تكلیف مدیریت سازمان تامین اجتماعی به خبرنگاران گفت: «منتظریم آقای احمدی‌نژاد از سفر مصر بازگردند تا هیات دولت درباره مدیریت سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری كند.» به گزارش فارس او درباره دلایل بازداشت سعید مرتضوی گفت: قوه قضاییه به دلایلی این كار را كرد اما آقای مرتضوی بامداد امروز آزاد شده و در محل كارش مشغول خدمت است. عصر روز سه‌شنبه و در زمانی كه سعید مرتضوی در اوین به سر می‌برد، هم جلسه‌یی با حضور اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برگزار شد. هر چند به گفته اعتمادزاده، دبیر این هیات، تشكیل جلسه ربطی به بازداشت سعید مرتضوی سرپرست این سازمان نداشت و درباره مسائل تخصصی سازمان تامین اجتماعی بود. بازداشت سعید مرتضوی بعد از آن اتفاق افتاد كه در جلسه استیضاح روز یكشنبه وزیر كار، محمود احمدی‌نژاد قسمت‌هایی از فیلم دیدار فاضل لاریجانی با مرتضوی را نشان داد. این فیلم ساعاتی بعد در اینترنت منتشر شد.

گمانه‌زنی‌های اولیه از بازداشت سعید مرتضوی حاكی از شكایت رییس مجلس و فاضل لاریجانی از مرتضوی بود اما بعد از بازداشت مرتضوی، مصری، سخنگوی هیات رییسه مجلس هر گونه شكایتی از سوی رییس مجلس از مرتضوی را رد كرد. واكنش محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور كه حكم سرپرستی مرتضوی از سوی او ابلاغ شده بود، در نخستین ساعات بازداشت مرتضوی این بود كه «از نظر دولت، سعید مرتضوی همچنان رییس سازمان تامین اجتماعی است و علت بازداشت وی را باید از مراجع قضایی پرسید.» در حال حاضر دادستانی تهران اعلام كرده كه اگر چه مرتضوی آزاد شده اما رسیدگی به پرونده او و فاضل لاریجانی همچنان ادامه دارد. مرتضوی اما همچنان حمایت همه‌جانبه دولت از خود را دارد و با وجود داشتن پرونده‌های باز قضایی و وضعیت تعلیق از خدمت در تامین اجتماعی حضور دارد. با این شرایط همچنان تكلیف مدیریت سازمان بزرگ بیمه‌یی تامین اجتماعی دستخوش كشمكش‌های سیاسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha