پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۶
کد خبر: 66844

تهرانی‌ها و اهالی شهرهای بزرگ و صنعتی که دوباره با روزهای آلوده هوا مواجه شده‌اند، می‌توانند امیدوار باشند که آلودگی هوای شهرشان کمتر شود.

آلودگی هوا کم می شود
سلامت نیوز : تهرانی‌ها و اهالی شهرهای بزرگ و صنعتی که دوباره با روزهای آلوده هوا مواجه شده‌اند، می‌توانند امیدوار باشند که آلودگی هوای شهرشان کمتر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین ؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که روند افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور ادامه داشته، گفت: از بعدازظهر پنجشنبه از میزان آلودگی دراین مناطق کاسته خواهد شد.

عبدالرضا امیدوار شهری در خصوص وضعیت هوای کشور اظهار کرد: برای برخی مناطق شمال غرب و غرب وزش باد و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت در مرزهای غربی کشور با پدیده باد و گردوخاک مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طی روز پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین در دو روز آینده دمای هوای سواحل شمالی کشور و استان اردبیل افزایش یافته و در برخی نقاط با وزش باد گرم همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص دمای هوای تهران در آخر هفته هم اظهار کرد: در روز پنجشنبه دمای هوای تهران با دو درجه کاهش با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد و حداکثر 12 درجه، نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و در اوایل شب همراه با وزش باد خواهد بود.

گرد و غبار؛ این بار در راه خوزستان

اما از سوی دیگر، گرد و غبار که انگار قرار نیست دست از سر شهرهای کشورمان بردارد، این بار در راه خوزستان است.معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از وزش باد و برخاستن موجی از گرد و غبار و انتشار آن در استان در روز پنج‌شنبه، 19 بهمن‌ماه خبر داده است.

علی‌رضا غلامپور گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، نشان‌دهنده تقویت تدریجی سیستم کم‌ فشار در سطح زمین و تقویت خط ناپایدار در لایه میانی جو است که این وضعیت موجب وقوع بارش‌هایی به شکل پراکنده و خفیف در استان می‌شود‌.

وی ادامه‌ داد: از طرفی با توجه به گرادیان فشار قابل‌ توجه ایجاد شده در صحاری عراق و عربستان، وزش بادهای شدید، موجب برخاستن گرد و غبار و انتشار آن در منطقه می‌شود.

غلام‌پور گفت: بر این اساس در 24 ساعت آینده، آسمان در مناطق شمالی خوزستان و ارتفاعات نیمه شمالی، کمی تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر، احتمال بارش خفیف و پراکنده از اواخر وقت همراه با گرد و غبار و خاک و در مناطق مرکزی و غربی صاف تا قسمتی ابری از اواخر وقت همراه با گرد و غبار و خاک پیش‌‌بینی می‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان همچنین گفت: آسمان در مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، قسمتی تا نیمه ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده و بعضاً همراه با غبار و در مناطق ساحلی و جنوبی صاف تا قسمتی ابری از فردا با احتمال بارش خفیف و پراکنده و گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

اعلام وضعیت هوا در روز راهپیمایی 22 بهمن

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوا در روز راهپیمایی 22 بهمن هم گفت: آسمان تمام استان‌های کشور در این روز صاف خواهد بود.

عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به وضع هوای کشور در روز 22 بهمن ماه افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان در روز یکشنبه (22 بهمن ماه) آسمانی صاف خواهند داشت.

وی ادامه داد: آسمان استان‌های کرمان، یزد، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران نیز شاهد آسمانی صاف تا کمی ابری و در استان آذربایجان غربی، اصفهان و هرمزگان صاف و غبارآلود خواهیم بود.

به گفته امیدوار شهری آسمان استان آذربایجان غربی در روز یکشنبه 22 بهمن صاف و همراه با غبار صبحگاهی است.

وی در خصوص وضعیت هوای تهران در روزجمعه و شنبه (21 و 22 بهمن ماه) اظهار کرد: در روز جمعه برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان آسمانی صاف و همراه با مه صبحگاهی و در استان‌های اردبیل، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، همدان و یزد صاف و کمی ابری پیش‌بینی شده است. همچنین در استان‌های بوشهر و سمنان شاهد هوای صاف همراه با وزش باد و در استان‌های خراسان شمالی و گلستان شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: استان‌های البرز، ایلام، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مرکزی نیز در این مدت آسمانی صاف و استان هرمزگان صاف همراه با غبار صبحگاهی خواهند داشت.

امیدوار شهری در خصوص وضعیت جوی استان‌های کشور در روز شنبه نیز اظهار کرد: آسمان استان‌های قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، همدان، یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان و فارس صاف خواهد بود.

وی ادامه داد: در استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، کرمان و هرمزگان در روز شنبه آسمانی صاف، همراه با وزش باد را شاهد خواهیم بود. همچنین استان‌های گلستان، گیلان و مازندران نیز در این روز جوی صاف و کمی ابری خواهند داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، در استان اصفهان طی روز شنبه شاهد آسمانی صاف و غبارآلود خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha