راه تجویز این دارو به صورت تزریق زیرجلدی است و ویال های تزریقی آن در دوز های 25/0 و 3 میلی گرمی ساخته می شوند.

رونمایی از داروی "سترورلیکس استات" برای درمان نازایی
سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از رونمایی داروی "سترورلیکس استات" که برای القای باروری در درمان نازایی مورد استفاده قرار می گیرد، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر مصطفی قانعی اظهار داشت: این دارو در سال 2000 توسط سازمان FDA مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر تنها شرکت عرضه کننده آن شرکت Serono است که آن را با نام تجاری (Cetrotide®  ستروتاید) تحت لیسانس خود دارد.

وی افزود: راه تجویز این دارو به صورت تزریق زیرجلدی است و ویال های تزریقی آن در دوز های 25/0 و 3 میلی گرمی ساخته می شوند. فرمولاسیون تزریقی این دارو تا سال 2014 در انحصار شرکت Serono است و به همین جهت تولید کننده دیگری ندارد.

قانعی تصریح کرد: از زمان ورود این دارو به بازار دارویی جهان تا به امروز، کاربردهای متنوع دیگری برای آن گزارش شده است به طوریکه امروزه در درمان سرطانهای سینه و پرستات، اندومتریوز، هایپرپلازی پرستات و فیبروئید رحم نیز تجویز می گردد.

وی اضافه کرد: این دارو برای درمان ناباروری در زنانی که تحت درمان با روشهای تخمک گذاری تحت کنترل است، تجویز می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تولید ماده اولیه سترورلیکس در آزمایشگاه شیمی دارویی دانشکده داروسازی شهید بهشتی بر اساس روش سنتز بر روری فاز جامد، طراحی، اجرا و بهینه گردیده است و شکل ویال های تزریقی آن در آینده ای نزدیک توسط شرکت داروسازی زهراوی به بازار عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه همزمان با اتمام دوره پتنت این دارو در سال 2014، تکنولوژی ساخت ماده اولیه و فراورده نهایی آن در کشور موجود خواهد بود، و با توجه به وجود ظرفیتهای اضافی موجود برای تولید این دارو در کشور، علاوه بر رفع نیاز داخلی، پتانسیلهای بالایی برای صادرات آن نیز وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha