پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 66853

پرفشاری خون، می‌تواند خطراتی جدی را برای اعضای مهم بدن بخصوص مغز، قلب، چشم‌ها و كلیه‌ها به وجود آورد.

با كاهش وزن فشار خون پایین می‌آید
سلامت نیوز : دكتر سیدضیاءالدین مظهری با بیان این مطلب گفت: پرفشاری خون، می‌تواند خطراتی جدی را برای اعضای مهم بدن بخصوص مغز، قلب، چشم‌ها و كلیه‌ها به وجود آورد از این رو، پیشگیری و تشخیص بموقع این بیماری بسیار ضرورت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: فشار خون بالا به طور خزنده در بدن پیش می‌رود و به كلیه، قلب و چشم‌ها صدمه می‌زند، اما با بهبود كیفیت غذایی، پیشگیری و درمان پر فشاری خون ممكن خواهد بود.

دکتر مظهری یكی از عوامل كنترل‌كننده پرفشاری خون را تغذیه عنوان کرد و گفت: مصرف مواد غذایی نمك‌دار یا نمكسود مانند سوسیس، كالباس، گوشت‌های كنسرو شده، همچنین نان‌هایی كه در هر 100 گرم از آنها به میزان یك گرم نمك استفاده شده، در پرفشاری خون موثر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ادویه‌جات معطر، چربی‌های حیوانی و گیاهی اشباع شده نیز كه باعث انباشته شدن چربی در خون می‌شود، زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و فشارخون را افزایش می‌دهد و حجم سمت چپ قلب را زیاد می‌كند و موجب نارسایی می‌شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: با كاهش میزان دریافتی چربی‌ها و نمك و نیز جایگزینی و بهبود كیفی مواد غذایی در مصرف روزانه، فشارخون تا حد زیادی كاهش می‌یابد. خطر ابتلا به پرفشاری خون نیز به موازات افزایش وزن، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha