سلامت نیوز :  محققان می گویند، پیاده روی تند روزانه از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند. به نقل از سایت «MSN»، هورمون هایی که هنگام ورزش کردن تولید می شود، از مغز در برابر تغییرات حافظه، محافظت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ محققان شیوه زندگی سالم از جمله ورزش کردن را عامل کند شدن بیماری آلزایمر می دانند. ورزش کردن به مدت ۳۰دقیقه و ۳بار در هفته خطر بروز اختلال حافظه را حتی در افراد ۶۰سال به بالا کاهش می دهد.

علایم آلزایمر شامل از دست دادن حافظه، تغییر خلق و خو و مشکل در برقراری ارتباط است.

تنبلی احتمال پدر شدن مردان را کاهش می دهد

نتایج بررسی ها نشان می دهد، کاهش کیفیت اسپرم با کم تحرکی ارتباط دارد. به گفته محققان دانشگاه هاروارد این امر ممکن است بر اثر ورزش نکردن یا گرم شدن بیش از اندازه بیضه ها بر اثر نشستن طولانی مدت به وجود بیاید. پزشکان، مردانی را که قصد بچه دار شدن دارند، از پوشیدن لباس زیر تنگ که باعث کاهش کیفیت اسپرم می شود، منع می کنند. در رانندگان نیز به دلیل نشستن طولانی مدت خطر پایین آمدن کیفیت اسپرم وجود دارد.

نتیجه بررسی ها نشان می دهد، مردان جوان و سالم که هفته ای بیش از ۲۰ ساعت برنامه تلویزیونی تماشا می کنند در مقایسه با افرادی که تقریبا تلویزیون تماشا نمی کنند با ۴۴درصد افت تعداد اسپرم مواجهند. در حالی که در افرادی که هفته ای ۱۵ساعت یا بیشتر ورزش متعادل یا شدید انجام می دهند، در مقایسه با افرادی که هفته ای کمتر از ۵ساعت فعالیت جسمی دارند میزان تعداد اسپرم ۷۳درصد بالاتر است. اگرچه کاهش تعداد اسپرم با کاهش احتمال باروری ارتباط دارد اما لزوما احتمال پدر شدن را از بین نمی برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha