ملین ها به این دلیل که حرکات طبیعی روده و همچنین تعادل آب و الکترولیت و فلور میکروبی طبیعی روده را بهم می زنند می توانند عوارضی داشته باشند و برخی از این عوارض در این دوران می تواند بسیار خطرناک باشد.

مصرف خودسرانه ملین ها در دوران بارداری خطرناک است
سلامت نیوز: ملین ها به این دلیل که حرکات طبیعی روده و همچنین تعادل آب و الکترولیت و فلور میکروبی طبیعی روده را بهم می زنند می توانند عوارضی داشته باشند و برخی از این عوارض در این دوران می تواند بسیار خطرناک باشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: یکی از مشکلات شایع در زمان بارداری که به علت بالا رفتن سطح هورمون پروژسترون و بزرگ شدن رحم که بر روی معده و روده فشار وارد می آوردیبوست است که تقریبا 40 درصد زنان باردار به آن دچار می شوند.

دکترصفورا محبی افزود: داشتن استرس و اضطراب در زمان بارداری ، مصرف قرص آهن ، کاهش تحرک جسمی و کاهش در مصرف غذا و مایعات می تواند یبوست بارداری را تشدید کند.

دکتر صفورا محبی بیان داشت: دو نکته است که در مصرف کلیه گروه های ملین باید رعایت کرد.اول آنکه ملین ها باید با حداقل 2 لیوان آب مصرف شوند و همچنین کلیه داروهای مسهل برای دوره کوتاهی باید مصرف شوند و با رفع یبوست باید قطع شوند.

وی گفت: گروهی از ملین ها به نام ملین های محرک هستند که به دلیل خطر القاء انقباضات رحم و زایمان زودرس از مصرفشان در طول بارداری باید پرهیز کرد که از این دسته می توان به روغن کرچک ، بیزاکودیل، داروی گیاهی سنا و صبرزرد اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha