جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 66874
سلامت نیوز:‌ یک متخصص پوست ومو گفت: آکنه‌های معمولی عمدتا به دلیل چربی در سطح پوست ایجاد می‌شوند. در برخی زنان نیز اختلالات هورمونی موجب تشدید این جوش‌ها می‌شود، همچنین برخی از داروهای حاوی کورتون موجب بروز جوش ناگهانی در ناحیه کتف و بازو می‌شود. ‌

دکتر سیما رسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گاه به دلیل پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان در ناحیه ران، اصطکاک و تعریق ایجاد شده که منجر به آکنه مکانیکی می‌شود. این جوش‌ها قرمز رنگ هستند و برای درمان آنها باید عامل ایجاد کننده رفع شود.

وی افزود: افرادی که در اثر کورتون‌ درمانی دچار آکنه می‌شوند، نسبت به درمان‌های عادی بیماری دیرتر پاسخ می‌دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای درمان این مشکل می‌توان از داروهای موضعی، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای لایه‌بردار، برخی شوینده‌ها، ژل و صابون استفاده کرد. بهترین آنتی‌بیوتیک خوراکی برای درمان این آکنه‌ها، تتراسیکلین است.

رسایی ادامه داد:‌ در صورتی که جوش به دلیل اختلالات هورمونی ایجاد شده باشد، ریزش موی سر و بروز موهای زائد در بدن و صورت نیز همراه با آن دیده می‌شود، همچنین در دوران قاعدگی تعداد جوش‌ها افزایش می‌یابد. برای تشخیص دلیل عارضه و درمان این بیماران باید آزمایش انجام شود.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: معمولا درمان آکنه‌ها، 4 تا 6 ماه طول می‌کشد و برای پیشگیری از این عارضه نیز باید از چرب شدن پوست جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha