یک متخصص تغذیه با بیان این که برای بیماران قلبی و عروقی رژیم غذایی مدیترانه‌ای توصیه می‌شود، گفت: در این رژیم از روغن زیتون استفاده می‌شود.

هر آنچه بیماران قلبی‌ عروقی نباید بخورند
سلامت نیوز:‌ یک متخصص تغذیه با بیان این که برای بیماران قلبی و عروقی رژیم غذایی مدیترانه‌ای توصیه می‌شود، گفت: در این رژیم از روغن زیتون استفاده می‌شود. این روغن دارای کلسترول پایین است و ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

دکتر دردانه حسین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو عامل مهم نمک و چربی باید در رژیم غذایی بیماران قلبی و عروقی کاهش یابد. گوشت قرمز نیز می‌تواند ریسک این بیماری‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: نمی‌توان به بیماران قلبی و عروقی گفت که نمک و چربی را اصلا استفاده نکنند بلکه باید در مصرف این مواد غذایی تعادل برقرار کرد و به میزان مجاز از این مواد استفاده کرد.

دکتر حسین عنوان کرد: با این‌ که توصیه می‌شود که بیماران قلبی و عروقی از گوشت سفید مرغ‌ و ماهی استفاده کنند ولی مصرف زیاد این مواد نیز می‌تواند مشکلاتی را برای این بیماران ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: غلاتی که این بیماران استفاده می‌کنند نیز باید کامل باشد غلات تصفیه‌ شده‌ مواد مغذی بسیار کمی دارند و نمی‌توانند کمک چندانی به بیماران کنند.

وی ادامه داد: آنتی‌اکسیدان‌ها نیز موادی هستند که می‌توانند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنند. این مواد به میزان فراوان در میوه و سبزیجات وجود دارد. همچنین نوعی از آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن در گوجه فرنگی وجود دارد که برای بیماران قلبی بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha