سلامت نیوز:مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی از اعزام تیم های پزشکی بهزیستی به مناطق روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 330 هزار نفر در مناطق روستایی تحت پوشش کامل معاینات قرار دارند.

رامین رضایی در گفت و گو با پانا در خصوص مراقبت های ویژه بهزیستی از معلولان ضایعات نخاعی بیان کرد: افرادی که دچار ضایعه نخاعی می‌شوند در ابتدای امر نیاز به یکسری مراقبت‌های ویژه و آموزش‌های خاص دارند و در همین راستا بهزیستی علاوه بر ایجاد مراکز توانبخشی و مراقبتی، برنامه های ویژه ای نیز در نظر گرفته است.
مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: تیم های سیار پزشکی مشتمل از پزشک، روانشناس، مددکار و پرستار به منظور مراقبت و درمان از معلولان ضایعه نخاعی به شهرها و روستاهای مختلف و به ویژه مناطق دور افتاده و روستاهای کوچک اعزام می شوند.
وی کار اصلی سازمان بهزیستی در بخش توانبخشی و ارائه خدمات به بیماران ضایعه نخاعی را ویزیت در منزل عنوان کرد و گفت: در طی هفته و ماه تیمی متشکل از روانشناس، فیزیوتراپ و کاردرمانگر برای معاینه فرد به منزل مراجعه می‌کنند که این طرح بیشتر برای روستاییانی که ارائه خدمات امکانپذیر نیست انجام می‌شود.
رضایی ادامه داد: هم‌اکنون طی همین طرح 330 هزار نفر در مناطق روستایی تحت پوشش کامل معاینات قرار دارند که معلولان ناشی از ضایعه نخاعی هم از این خدمات بهره مند می شوند.
 رضایی خاطر نشان کرد: معلولان حرکتی ناشی از ضایعات نخاعی در شروع ناتوانی با مشکلاتی همچون زخم بستر، تغییر شکل مفاصل و مشکلات کلیوی روبه‌رو هستند و از این رو توجه به آن ها بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی از ارائه خدمات خاص به بیماران ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: در تلاشیم تا در سال جدید به جای یک تیم یک نفر را که آموزش‌های لازم تخصصی را دیده برای ارائه خدمات لازم به بیماران ضایعه نخاعی در منزل تربیت و جایگزین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha