سلامت نیوز:‌ نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که شانس نجات زنان مبتلابه سرطان پستان در کشورهای فقیر و کم درآمد بویژه در مناطق روستایی بسیار کمتر از زنان بیمار در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان بهداشتی دراین باره می‌گویند:‌ زنان مبتلا به سرطان پستان که در کشورهای توسعه یافته زندگی می‌کنند از زمان تشخیص بیماری تقریبا 10 سال بیشتر از زنان مبتلا در کشورهای کم درآمد، عمر می‌کنند.

به گزارش روزنامه ایندیااکسپرس، این مطالعه با تلاش کارشناسان دانشگاه میشیگان انجام گرفته نشان می‌دهد که کمبود دسترسی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی مناسب در کشورهای فقیر و کم درآمد عامل اصلی این تفاوت‌ است و شانس نجات بیماران سرطانی را در این کشورها به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

دکتر راجش بالکریشانان، استادیار دانشکده‌های داروسازی و بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در این مطالعه تاکید کرد: مهمترین فاکتورهایی که شانس زنده ماندن این بیماران برای مدت طولانی‌تر را افزایش می‌دهد وجود فرصت و امکانات کافی برای تشخیص زودهنگام و آغاز درمان به موقع و پایدار است که اکثر بیماران در کشورهای فقیر و کم درآمد اغلب از این امکانات بی‌بهره هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha